9 504 323 läst ·
44 540 svar
9504k läst
44,5k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Blekinge
· 11 696 inlägg
Sätta kommatecken verkar vara en svår konst. Vissa skriver inga alls och då är det väldigt svårläst och jag bryr mig inte längre.
Andre skriver kommatecken med blanktecken före och efter, och dom känns igen oavsett hur många gånger de byter namn.
Det är knappt mycket bättre i landsortstidnigen eller DN. FInns det inga grammatik-korrekturer? Vi hade en VD en gång som visste att han inte kunde skriva rakt men han hade så mycket vett att han inte släppte otyglade texter it i luften.
Andre skriver kommatecken med blanktecken före och efter, och dom känns igen oavsett hur många gånger de byter namn.
Det är knappt mycket bättre i landsortstidnigen eller DN. FInns det inga grammatik-korrekturer? Vi hade en VD en gång som visste att han inte kunde skriva rakt men han hade så mycket vett att han inte släppte otyglade texter it i luften.
T Thomas_Blekinge skrev:Sätta kommatecken verkar vara en svår konst. Vissa skriver inga alls och då är det väldigt svårläst och jag bryr mig inte längre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vanligt fel vi svenskar gör då vi inte har ”serie-komma” …
Medlem
· Funäsdalen
· 1 300 inlägg