L lat skrev:
När vi skämtar om den brun/blå röran så är det för att de faktiskt uttalat/gjort det vi skämtar om.
Det är INTE lögner/AI-fantasier osv, sånt som du ägnar dig åt!
Absolut. Alltid sakligt och knapertorrt.
Tecknad politisk satir med politikerslabb, maskin märkt "Högerexperiment", och partiledare i Frankenstein-inspirerat scenario.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
B
U Utsliten och utdömd skrev:
Detta är inget skämt så det kanske inte passar i humortråden, men. Hos min förra arbetsgivare hade vi tre första bokstäverna i förnamnet följt av de tre första i efternamnet som email. Och jag hade en kollega som hette Runar Karlsson…
Samma tema på en arbetsplats jag varit på, skippar namnet på personen, men användarnamnet var THEHOE.

• Gilla
JohnBergq
  • Laddar…
Som tonåring sommarjobbade jag på lager, vi hade användarnamn som bestod av två första bokstäverna i efternamnet och sedan de två första i förnamnet, låt oss säga att mitt namn är Sven Andersson, så blir det ANSV.
Alla kollin/pallar märktes med etikett där det bland annat stod användarnamnet på den som plockade.

En gång hade jag uppenbarligen packat tokigt så innehållet på en pall välte på lastbilen, så när chauffören kommer tillbaka säger denne högt "vem fasiken är ANSV?!", vet inte om han lyckades dechiffrera dedär 🙄

• Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Vi hade Lotus Notes som e-postsystem på jobbet för många år sedan. När man öppnade upp en användare i systemet och hade behörighet att redigera användaren fanns alternativet "Edit person" att klicka på.

Vanliga användare hade endast behörigheter på sitt eget konto och en dag fick servicedesken in ett samtal från en upprörd användare som undrade vem i helvete denna Edit Persson var som hela tiden stod på hennes kontaktkort.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Hank_Ö och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Som tonåring sommarjobbade jag på lager, vi hade användarnamn som bestod av två första bokstäverna i efternamnet och sedan de två första i förnamnet, låt oss säga att mitt namn är Sven Andersson, så blir det ANSV.
Alla kollin/pallar märktes med etikett där det bland annat stod användarnamnet på den som plockade.

En gång hade jag uppenbarligen packat tokigt så innehållet på en pall välte på lastbilen, så när chauffören kommer tillbaka säger denne högt "vem fasiken är ANSV?!", vet inte om han lyckades dechiffrera dedär 🙄
Tur att du inte hette Usama Andersson

• Haha
Hank_Ö och 2 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Mitt inlägg togs bort fast det var ett skämt.
Luktade det skämt?

Text bilden som handlar om karaoke, med ett humoristiskt citat om att det inte är viktigt att sjunga bra, från någon som kommenterar om att det blir roligare efter mer dryck.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Verkligen en öppen planlösning! Lite ocharmig kanske.

En ljus parkeringsplats inomhus med flera parkerade bilar och pelare i ett garage.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
JohnBergq och 4 till
  • Laddar…
B bhus2021 skrev:
Tur att du inte hette Usama Andersson
Heter ju Albert Andersson så det är lugnt 😉

• Haha
  • Wow
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Heter ju Albert Andersson så det är lugnt 😉
Och är sambo med Ann Ahl

B bhus2021 skrev:
Och är sambo med Ann Ahl
Och sen har vi den lite lösare Ann Alström…

Två personer sitter vid ett bord och pratar, med en Corn Flakes-förpackning mellan dem. En skämtteckning om förpackningsdesign diskuteras.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och sen har vi den lite lösare Ann Alström…
Jaså förespråkaren för fiberrik kost.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.