Tecknad serie med två präster, där en frågar om homosexualitet är en sjukdom och den andra svarar jakande. Första prästen säger att han då sjukskriver sig.

• Gilla
  • Haha
J Vos och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hmm, döda grodan ...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156832667757933&id=189778427932&set=a.10154307017342933

Detta är en länk till FB, som kanske inte alla har, men detta citat från sidan är det jag vill visa:
Året var 1979. Flera aktivister ringde till Försäkringskassan och sjukskrev sig. De krävde ersättning för att stanna hemma från jobbet på grund av sin homosexualitet. Syftet var att påvisa det orimliga i att deras sexualitet klassades som en sjukdom. Homosexualitet klassades då som en mentalsjukdom i Socialstyrelsens register.

• Älska
  • Gilla
Blazermannen och 10 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
[bild]
Welp???

Det är slang, alltså en hose

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Person i röd hatt cyklar på en gata med text från 1973 om en cykelolycka. Bakgrunden visar ett hus och en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Lill72 och 23 till
  • Laddar…
Soldater i öknen begär flygstöd. Ett flygplan passerar med ett meddelande på en banderoll: "You can do it!" över bergig terräng.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 16 till
  • Laddar…
Delad bild: kvinna sminkar sig, man på pub; text: kvinnors "klar om 5 min" och mäns "hem om 5 min" är samma; med skrattande emoji.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
A.Barman och 11 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Tja, 5 minuter är ju könsneutralt.
Eller?

• Gilla
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Tvärtom i mitt fall 😂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H
.

• Decorativt träd med lila blommor framför hus med text och emoji ovanpå bilden.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Lilak och 6 till
  • Laddar…
Inuti en skåpbil fylld med buntar pengar, text ovan frågar vilken lärdom man ger sitt barn i denna situation, svar är att lyfta med benen.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
BSOD och 18 till
  • Laddar…
Två personer pratar; en planerar köpa glasögon med en vän. Efter det är planerna oklara.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 11 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Påminner mig om en kollega jag hade för 20 år sen som invandrat till Sverige i början på 90-talet och beskrev problemen han hade haft när han skulle lära sig svenska, och framförallt alla olika ord för att beskriva när man använder ögonen..

Han hade träffat en tjej och ville väl säga att hon var snygg, och sade "Du tittar bra ut!"

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Lilak och 5 till
  • Laddar…
D
Stående varg i skogsmiljö, ser ut att imitera en människa, omgiven av andra vargar.
Skapa konto

En ödla står upprätt mot en vägg. Text ovanför säger "Look at me I'm a hooman" och nedanför "Stop this, stop that, don't eat the neighbor's cat durr durr durr".
Skapa konto

Ekorre som står upprätt i snön med text ovanför och under som skojar om att den låtsas vara en människa och äta fågelmat.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
och en till och 10 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Påminner mig om en kollega jag hade för 20 år sen som invandrat till Sverige i början på 90-talet och beskrev problemen han hade haft när han skulle lära sig svenska, och framförallt alla olika ord för att beskriva när man använder ögonen..

Han hade träffat en tjej och ville väl säga att hon var snygg, och sade "Du tittar bra ut!"
Jag sökte en kollega en gång, och hans i huvudsakligt engelskspråkiga kollega svarade "Han är i toaletten".

I svenskan är vi "i" alla rum, utom toaletten som vi är "på". Det är inte lätt att veta.

• Gilla
  • Haha
arkTecko och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.