L Lilak skrev:
Det klippet är vansinnigt roligt i sig.
Men det blir roligare, när pressansvarig hos SD kontaktar SVT för att förklara det hela.
[länk]
Tyvärr är det inte roligt utan tragiskt att representanter för ett av de partier som sitter i regeringen har så dåliga kunskaper.
Hoppas att våra politiska partier inför någon form av lämplighets test för sina ministrar och tjänstemän
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Tyvärr är det inte roligt utan tragiskt att representanter för ett av de partier som sitter i regeringen har så dåliga kunskaper.
Hoppas att våra politiska partier inför någon form av lämplighets test för sina ministrar och tjänstemän
Då blir det helt tomt i Rosenbad.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
A
U Uffe A skrev:
Tyvärr är det inte roligt utan tragiskt att representanter för ett av de partier som sitter i regeringen har så dåliga kunskaper.
Hoppas att våra politiska partier inför någon form av lämplighets test för sina ministrar och tjänstemän
Absolut, och ännu hellre för väljare också.

Vad är de "dåliga kunskaperna" i det här fallet?

Hälften av befolkningen tror att "billion" på engelska är en "biljon" på svenska. Hälften av dessa har ingen aning om huruvida man ska gångra eller dela med tio för att uppskatta värdet av 1 eur i svenska kronor. Försöker du få dessa att räkna med procent eller, ännu hellre, procentenheter, så lär väl 1 av 10 få det rätt.

SDs väljar- samt politikerkår ligger säkerligen under snittet, men i det här fallet sa rapporten hon hänvisade till att kostnaderna uppskattades till 4000 miljarder eur (eller 1000 miljarder eur, om man inte tar extremfallet).

Detta är, vilket också sades, 40 000 miljarder SEK. Enorma summor.

Men vad blir reaktionerna? Höhö. Människan kan inte räkna ut vad 400 000 eur blir i svenska kronor. Höhö. Satan Berit, vilken idiot på teven. Byt till Let's dance istället. Har du fjärrkontrollen? Höhö.

Vad hade du/ni gjort om lappen hon läste innantill ifrån sa 4 000 000 000 000 eur istället för 400 000?
 
j.f.s
Meme med texten "Frodo: Wears the ring at 3:45AM" och "Sauron:" följt av en bild på en man som vaknar, överexponerad i rödtoning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Person går i en mataffär med hyllor fyllda av varor, och en text ovan lyder: "Welcome to adulthood. You get mad when they rearrange the grocery store now.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Det är riktigt kul, mest för att det är sant... 😁
 
  • Älska
  • Gilla
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
Dags och uppgradera diskmaskinen
 
  • Gilla
  • Haha
Byggaren Bengt och 7 till
  • Laddar…
Ett barn säger att hen vill bli motorcyklist när hen blir stor, mamman svarar att hen måste välja, man kan inte göra båda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Ett halvår för att rensa diket? Om de nu har arbetsfordon på vägbanan, varför rensar de med matsked?
 
  • Vägarbete på väg 63, dikesrensning med arbetsfordon. Ett körfält avstängt. Startdatum: 2025-04-14, slutdatum: 2025-12-31.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
FemTummar FemTummar skrev:
Ett halvår för att rensa diket? Om de nu har arbetsfordon på vägbanan, varför rensar de med matsked?
Jag hoppas du står där 16:00 på nyårsafton och kollar så dom inte drar över tiden.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Man gräver i ett dike med en sked framför en foodtruck, pottväxt bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sorry för AI-content, men jag gick igång på vad man har för arbetsfordon när man gräver ur ett dike med sked…
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
K
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]
Sorry för AI-content, men jag gick igång på vad man har för arbetsfordon när man gräver ur ett dike med sked…
Man ska tydligen ha pyjamasbyxor också!
 
  • Gilla
  • Haha
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Post-covid har väl alla under 40 det?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]
Sorry för AI-content, men jag gick igång på vad man har för arbetsfordon när man gräver ur ett dike med sked…
Diggar food trucken.
Man blir lätt hungrig efter allt slevande
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N
Dikesrensning går ju hyfsat fort iaf.
Screenshot_20250524-194912~2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.