På vårt norska huvudkontor står det ”ledig” och ”opptatt” på skyltarna. När man ser någon i köket med tom blick som ser ut att ha fått soppatorsk, och har en kaffekopp i handen, vet man att det är en svensk. Jag vet fortfarande inte hur man ska tolka skyltarna, men numera skiter jag i det och ställer koppen i maskinen som är närmast.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
N
Hep Hep skrev:
På vårt norska huvudkontor står det ”ledig” och ”opptatt” på skyltarna. När man ser någon i köket med tom blick som ser ut att ha fått soppatorsk, och har en kaffekopp i handen, vet man att det är en svensk. Jag vet fortfarande inte hur man ska tolka skyltarna, men numera skiter jag i det och ställer koppen i maskinen som är närmast.
Jag har ett förslag på en lösning på detta högst avancerade problem. Fråga en norsk som jobbar där.

Tom kartong vid vägg och glasdörr med reflektion som ger intrycket av en kartong i glaset, text ovan: "The only known photo of Schrödinger's cat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Fredag igen!

Maffiabossen kallade till sig sin mest pålitliga torped.
– Mario, du är min mest pålitliga man. Du gör allt jag säger, eller hur?
– Ja, Gudfader! Du vet att jag gör det. Jag har alltid gjort det.
– Okej, ta den här koppen och gå och runka i badrummet.

Fem minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar ner i koppen, luktar på den och ger honom en ny.
– Okej, ta den här koppen och gör det igen.

Femton minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar i koppen, luktar på den och ger honom ännu en.
– Nu tar du den här koppen och gör det en gång till.

En timme senare kommer torpeden tillbaka, svettig och helt utmattad. Gudfadern tittar ner i koppen, som knappt har en droppe i sig.

– Okej Mario, nu tar du bilen och kör min dotter till flygplatsen!

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 14 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
hur Adam och Eva gingo åstad och gifte sig. Med vilka?
Dom var på sin höjd sambo, ingenstans i bibeln nämns det något om äktenskap.

Intressant nog fanns det utanför paradiset där människor skapades för första gången gott om andra individer..
Kains hustru, varifrån kom hon?

Redigerat:
Två dockor med pratbubblor; den vänstra frågar om träning ger stora muskler, den högra svarar humoristiskt.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Låda med texten "LEGO Butt Plug" bredvid en modell av ett stort äggformat föremål byggt av grå LEGO-bitar.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Gröna ölburkar med en skylt som av misstag marknadsför dem som barnmat, pris 2 för 20 kronor, under rubriken "Kalaspris".
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Tecknad serie med en cyklist märkt "Economy" som orsakar sig själv problem med "Tariffs" och skyller på "Joe Biden".
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
ricebridge och 18 till
  • Laddar…

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Cruzze och 26 till
  • Laddar…
Två personer pratar om rollspel, en säger att han ska vara president Trump och hon den amerikanska ekonomin; hon uttrycker missnöje.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
ricebridge och 19 till
  • Laddar…
Person målar ansiktet som en clown i fyra steg med text om bluff och förhandlingar runt tullar, inklusive slutkommentar om positiva effekter för Amerika.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Tre personer utför TikTok-danser i olika kläder med rubriken "Here's 4 Tik-Tok dances you can do to help fight tariffs".
Skapa konto

• Wow
  • Haha
  • Ledsen
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
H
.

• Tecknad scen av en pingvin och tre män i kostym, en av dem ser ut att diskutera med pingvinen i vad som liknar ett kontor.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.