9 508 215 läst ·
44 560 svar
9508k läst
44,6k svar
Humorhörnan ...
På vårt norska huvudkontor står det ”ledig” och ”opptatt” på skyltarna. När man ser någon i köket med tom blick som ser ut att ha fått soppatorsk, och har en kaffekopp i handen, vet man att det är en svensk. Jag vet fortfarande inte hur man ska tolka skyltarna, men numera skiter jag i det och ställer koppen i maskinen som är närmast.
Jag har ett förslag på en lösning på detta högst avancerade problem. Fråga en norsk som jobbar där.Hep skrev:
På vårt norska huvudkontor står det ”ledig” och ”opptatt” på skyltarna. När man ser någon i köket med tom blick som ser ut att ha fått soppatorsk, och har en kaffekopp i handen, vet man att det är en svensk. Jag vet fortfarande inte hur man ska tolka skyltarna, men numera skiter jag i det och ställer koppen i maskinen som är närmast.
Fredag igen!
Maffiabossen kallade till sig sin mest pålitliga torped.
– Mario, du är min mest pålitliga man. Du gör allt jag säger, eller hur?
– Ja, Gudfader! Du vet att jag gör det. Jag har alltid gjort det.
– Okej, ta den här koppen och gå och runka i badrummet.
Fem minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar ner i koppen, luktar på den och ger honom en ny.
– Okej, ta den här koppen och gör det igen.
Femton minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar i koppen, luktar på den och ger honom ännu en.
– Nu tar du den här koppen och gör det en gång till.
En timme senare kommer torpeden tillbaka, svettig och helt utmattad. Gudfadern tittar ner i koppen, som knappt har en droppe i sig.
– Okej Mario, nu tar du bilen och kör min dotter till flygplatsen!
Maffiabossen kallade till sig sin mest pålitliga torped.
– Mario, du är min mest pålitliga man. Du gör allt jag säger, eller hur?
– Ja, Gudfader! Du vet att jag gör det. Jag har alltid gjort det.
– Okej, ta den här koppen och gå och runka i badrummet.
Fem minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar ner i koppen, luktar på den och ger honom en ny.
– Okej, ta den här koppen och gör det igen.
Femton minuter senare kommer torpeden tillbaka. Gudfadern tittar i koppen, luktar på den och ger honom ännu en.
– Nu tar du den här koppen och gör det en gång till.
En timme senare kommer torpeden tillbaka, svettig och helt utmattad. Gudfadern tittar ner i koppen, som knappt har en droppe i sig.
– Okej Mario, nu tar du bilen och kör min dotter till flygplatsen!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg