Person i lila kåpa tecknar diskmaskin istället för kvinna i livsteckningsklass. Tecknaren ignorerar modellen och ritar ett hushållsobjekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Översta bilden visar en kvinna i vatten liknande en målning, och understa bilden är en humoristisk rekreation med en person omgiven av buskar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Humoristisk infografik som beskriver hur plastdinosaurier härstammar från riktiga dinosaurier via fossila bränslen, samt en man som tänker på detta i en säng.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
j.f.s
En fågel med mänskliga ögon ser skeptisk ut med text om möten som drar ut på tiden på grund av många frågor.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Två glada män på en flygplats, den ena håller en skylt med texten "Welcome Home Sean! Congrats on your PAROLE!" med förbudssymboler.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Thomas1972 och 10 till
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Och inte humor heller. 🙄
Jesus satte några enstaka individer på Jorden med en och endast en uppgift;
-Att ständigt påpeka fel.

"Ständigt" innefattar givetvis humortrådarna på BH, självfallet fredagsfikat på jobbet för att inte tala om alla umgängen med familj, släkt och ev. vänner.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jesus satte några enstaka individer på Jorden med en och endast en uppgift;
-Att ständigt påpeka fel.

"Ständigt" innefattar givetvis humortrådarna på BH, självfallet fredagsfikat på jobbet för att inte tala om alla umgängen med familj, släkt och ev. vänner.
Nu måste jag korrigera dig och påpeka att jesus inte satt några individer på jorden, det var gud som gjorde det! 😉

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 10 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nu måste jag korrigera dig och påpeka att jesus inte satt några individer på jorden, det var gud som gjorde det! 😉
Bra. Rätt ska vara rätt, även när allt är hittepå!

• Gilla
  • Älska
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
tommib
Nu måste jag ju påpeka att fadern och sonen (och den helige ande) alla är samma sak enligt kristen doktrin och därför kan man argumetera att Jesus absolut satte folk på jorden i egenskap av allsmäktig gud.

• Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Animerad scen från The Simpsons som visar en karaktär i kostym i en kista omgiven av fyra andra karaktärer; text "April 12, 2025, the end of an era".
Skapa konto

🤔

• Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
rampante och 16 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nu måste jag ju påpeka att fadern och sonen (och den helige ande) alla är samma sak enligt kristen doktrin och därför kan man argumetera att Jesus absolut satte folk på jorden i egenskap av allsmäktig gud.
Det kan ifrågasättas. Min konfirmationspräst sade att man skall ta det där med skapelseberättelsen med en nypa salt. Som svar på min fråga -hur Adam och Eva gingo åstad och gifte sig. Med vilka?
Så min präst är lite av Bibelns gamla testamente 2.0. Den senaste versionen.

ClasseClas
Fairlane Fairlane skrev:
Du har fel. Det är Jesus och Gud, inte jesus och gud. 🤓

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Du har fel. Det är Jesus och Gud, inte jesus och gud. 🤓
Är verkligen "gud" ett egennamn. Verkställande direktör, passar bättre. För han ... ojojoj, eller hen, döptes väl inte till Gud? Om så, av vem?

Dags för Byggahus bibelstudietråd?

N
Intet Intet skrev:
Är verkligen "gud" ett egennamn. Verkställande direktör, passar bättre. För han ... ojojoj, eller hen, döptes väl inte till Gud? Om så, av vem?

Dags för Byggahus bibelstudietråd?
Guds namn är ju Jahve eller Allah beroende på vem man frågar

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag tycker vi frågar den helige @Anders.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.