9 952 821 läst ·
46 630 svar
9953k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Ska inte påstå att Cornelis är originalet, han lånade nog rätt friskt - men för att få samma story med lite melodi kan man ju lyssna på den här (som för mig personligen är ”originalet”)Alfredo skrev:
Bondsonen Oskar var giftasvuxen och ville ha ett råd av sin far.
Jag har tänkt fria till Olga i Katthult.
Nej, se det går inte, jag är liksom far till henne, sa fadern.
Efter ett par veckor återkommer sonen och säger:
Nu har jag bestämt mig för Anna i Torp.
Jag är ledsen, jag är far till henne också, säger fadern.
Men då blandar sig mor i samtalet.
Gift dig med vem du vill. Dig är han i alla fall inte far till...
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Och historien bakom: https://en.wikipedia.org/wiki/Shame_and_Scandal_in_the_Familyullberg skrev:
Jag har sett ett matställe i London som heter Fo King Palace, och i New York finns ett som heter Ho Lee Fook.Höghus skrev:
Finns också en flyttfirma, om vi ska hålla oss till sitens tema, ägd av två tvillingar, som heter "Lika som bär".
I Amman har jag sett många roliga felstavningar, tex:
* "Lenin World" (sålde sängkläder, så skulle nog vara Linen World")
* Attorney at low (vi har sådana i Sverige också, men de är oftast inte så öppna att de annonserar om det)
* Seven Hells Resturant (skulle vara Seven Hills, men stod fel på några av skyltarna)
På ett hotell i Aqaba fanns följande skylt vid poolen: "For your own safety, please do not pass the balls when you swim". Vad de menade var att man inte skulle simma utanför bojarna ute i havet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
I Västervik finns Thai Hoa, som för den med mer kalmaritiskt uttal på småländskan hamnar i samma kategori. Och närbelägna Vimmerbys mer uppenbara Thai Fu Quing gör också att man slipper åka till London.
Det gällde överlag. TE Lawrence skrev (citerat från minnet) "Det finns system för transkribering mellan arabiska och engelska, men de är så komplicerade att de bara kan användas av de som inte behöver dem.".Hep skrev: