9 951 517 läst ·
46 621 svar
9952k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Har precis fått ett svar på en av mina annonser.
Han letar efter en ärlig och trevlig man på dålig engelska att göra affärer med.
Låter ju helt klockrent, där kan man ju satsa mycket pengar och verkligen känna sig säker på att göra en bra affär

Han letar efter en ärlig och trevlig man på dålig engelska att göra affärer med.
Låter ju helt klockrent, där kan man ju satsa mycket pengar och verkligen känna sig säker på att göra en bra affär
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Jag vet inte riktigt första gången så behövde jag ett skattekort. Då hittade dom mig inte alls i systemet. Vet inte vad som hänt men det tog en stund att övertyga dom om att jag visste mitt eget personnummer. Vet inte hur dom löste det till slut. Andra gången hade jag bott utomlands något år så antar att dom tappat bort mig på något sätt då.Anders Broman skrev:
Men det är inte alls så roligt som det låter. Försök skaffa några abonnemang eller hyreskontrakt utan att det finns några skatte eller folkbokföringsuppgifter om dig. Eller få lön utan skattekort.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Hmm min vardag.N Niq skrev:Jag vet inte riktigt första gången så behövde jag ett skattekort. Då hittade dom mig inte alls i systemet. Vet inte vad som hänt men det tog en stund att övertyga dom om att jag visste mitt eget personnummer. Vet inte hur dom löste det till slut. Andra gången hade jag bott utomlands något år så antar att dom tappat bort mig på något sätt då.
Men det är inte alls så roligt som det låter. Försök skaffa några abonnemang eller hyreskontrakt utan att det finns några skatte eller folkbokföringsuppgifter om dig. Eller få lön utan skattekort.
Jobbar Norge skattar Norge men bor i sverige.
Måste ha ett lass med dokument för att ta telefon abonnemang eller tv.