N
Anders Broman skrev:
Mitt rekord är ett Mail från ”Skatteverket” på dålig svenska där de ville säga upp mitt konto och betala tillbaka alla mina pengar! 😂
Låter ju inte som att det är helt osannolikt att det faktiskt kommer från Skatteverket

P
N Niq skrev:
Låter ju inte som att det är helt osannolikt att det faktiskt kommer från Skatteverket
Svenskan, ja.
-Men kom inte och påstå att Skatteverket frivilligt skulle vilja betala tillbaka något. 😉😂

Jag har försökt säga upp mitt medlemsskap hos Skatteverket. Kunde gått bättre...

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Någon här som betalar sin skatt med glädje?
Jag har försökt, men skattmasen envisas med att vilja ha pengar …

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 156538 och 5 till
  • Laddar…
Majoriteten av alla medborgare skulle de nog kunna tänka sig att säga upp medlemskapet för om de (medborgarna) samtidigt säger upp medlemsskapet hos Försäkringskassa mm.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
N
Anders Broman skrev:
Svenskan, ja.
-Men kom inte och påstå att Skatteverket frivilligt skulle vilja betala tillbaka något. 😉😂
Dom betalar ju pengar till mig varje år😀.

Helt ärligt så har jag 2 gånger fått övertala dom att jag finns. Försäkringskassan har jag behövt övertala en gång.

P
N Niq skrev:
Dom betalar ju pengar till mig varje år😀.

Helt ärligt så har jag 2 gånger fått övertala dom att jag finns. Försäkringskassan har jag behövt övertala en gång.
Nej, du får tillbaka lite av dina egna pengar varje år.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
N
Anders Broman skrev:
Nej, du får tillbaka lite av dina egna pengar varje år.
Jo jag vet men det här är humorhörnan

• Gilla
Mathildatiger och 2 till
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Jo jag vet men det här är humorhörnan
Hur fick du dem att glömma dig till att börja med? Tips mottages tacksamt!

Har precis fått ett svar på en av mina annonser.
Han letar efter en ärlig och trevlig man på dålig engelska att göra affärer med.
Låter ju helt klockrent, där kan man ju satsa mycket pengar och verkligen känna sig säker på att göra en bra affär:):)

EU-debatterna.

/Höghus

Serie med karaktärer som diskuterar politik med tema "Icke namngivet parti".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
andreas_bygger och 8 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
[bild]
Förringa inte en skarpslipad pizzaskärare!

• Älska
Klass0n
  • Laddar…
N
Anders Broman skrev:
Hur fick du dem att glömma dig till att börja med? Tips mottages tacksamt!
Jag vet inte riktigt första gången så behövde jag ett skattekort. Då hittade dom mig inte alls i systemet. Vet inte vad som hänt men det tog en stund att övertyga dom om att jag visste mitt eget personnummer. Vet inte hur dom löste det till slut. Andra gången hade jag bott utomlands något år så antar att dom tappat bort mig på något sätt då.

Men det är inte alls så roligt som det låter. Försök skaffa några abonnemang eller hyreskontrakt utan att det finns några skatte eller folkbokföringsuppgifter om dig. Eller få lön utan skattekort.

Kvinnan och mannen ler med julklappsutbyte, mannen håller en tom ask med texten "I couldn't afford a present this year so I got you this box".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774
  • Laddar…
H
N Niq skrev:
Jag vet inte riktigt första gången så behövde jag ett skattekort. Då hittade dom mig inte alls i systemet. Vet inte vad som hänt men det tog en stund att övertyga dom om att jag visste mitt eget personnummer. Vet inte hur dom löste det till slut. Andra gången hade jag bott utomlands något år så antar att dom tappat bort mig på något sätt då.

Men det är inte alls så roligt som det låter. Försök skaffa några abonnemang eller hyreskontrakt utan att det finns några skatte eller folkbokföringsuppgifter om dig. Eller få lön utan skattekort.
Hmm min vardag.
Jobbar Norge skattar Norge men bor i sverige.
Måste ha ett lass med dokument för att ta telefon abonnemang eller tv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.