9 513 153 läst ·
44 578 svar
9513k läst
44,6k svar
Humorhörnan ...
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 406 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 406 inlägg
"T-doja" ska ju normalt bestå av färgad denaturerad etanol, helt utan metanol. Häromåret sålde väl Biltema i Norge metanolhaltig rödsprit med förödande resultat, ett antal norskar blev blinda och några dog också har jag för mig.useless skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Det finns ett tydligt statistiskt samband mellan Festool-beroende och periodvis blindhet.
Många Festool-beroende blir bevisligen blinda så fort de kommer inom 20 meter från äldre stationära maskiner
Många Festool-beroende blir bevisligen blinda så fort de kommer inom 20 meter från äldre stationära maskiner
Framförallt blir de blinda när de närmar sig prislappenheimlaga skrev:
Det måste vara något rusmedel inblandat i den ärtgröna Festoolfärgen som ger dylika svåra hjärnskador.
Vi skrotsamlare brukar få lindigare hjärnskador så tydligen är våra grejor betydligt mindre giftiga.
Vi får bara litet lätt förvriden volymuppfattning och förändringar i vår estetiska uppfattningsförmåga....... sådär så att det inte stör att ha en rostig grävmaskin stående mitt på gräsmattan i 5 år medan man letar reservdelar........
Vi skrotsamlare brukar få lindigare hjärnskador så tydligen är våra grejor betydligt mindre giftiga.
Vi får bara litet lätt förvriden volymuppfattning och förändringar i vår estetiska uppfattningsförmåga....... sådär så att det inte stör att ha en rostig grävmaskin stående mitt på gräsmattan i 5 år medan man letar reservdelar........
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Läste i tråden om elöverkänslighet och kom då att tänka på denna sida med roliga korrelationer. 😁
http://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Exempel:
http://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Exempel:
Nej jag har ingen gammal rostig grävmaskin stående men i mina kretsar är det ganska många som har en. De sista bitarna av lastbilen sålde jag i förra somras så nu är den borta efter 10 år.hyggabus skrev:
Jag storstädade och sålde bort en massa onödiga grejor för att finansiera snickerimaskinerna.
Egentligen har jag bara två pallar krokiga hakiställningsdelar och ett dussin lätt skadade skruvstämp och och en 22 fots motorbåt och en potatissättare och en träsvarv och en vertikalfräs och en spånfläkt som står och väntar på framtida åtgärder.
Och så förståss några ton järnstumpar att ta av då jag svetsar och bygger och en extra potatisupptagare och en extra svets att ta reservdelar av.
Funderar allvarligt på att sälja motorbåten också men den behöver ny förstäv och 2 eller 3 nya spant och nya sudar och ny bakstamkraft och ny motorbädd så det skall vara en händig köpare. Virket är sågat och torkat och så köpte jag några lådor båtspik av ett kunkursbo så det är bara tid och hälsa som fattas.