B
useless skrev:
Man blir inte blind av dåligt hembränt efter som det inte bildas metanol vid jäsningsprocessen. Däremot kan man ha köpt billig importerad sprit som nån har spätt ut med billigare metanol eller T-sprit med lite för mycket metanol i förhållande till etanolen.
"T-doja" ska ju normalt bestå av färgad denaturerad etanol, helt utan metanol. Häromåret sålde väl Biltema i Norge metanolhaltig rödsprit med förödande resultat, ett antal norskar blev blinda och några dog också har jag för mig.

123abc skrev:
var är bilden? eller var det ingen bild utan ett dåligt skämt?
Dåligt skämt. Se det som en konstpaus.

Det finns ett tydligt statistiskt samband mellan Festool-beroende och periodvis blindhet.

Många Festool-beroende blir bevisligen blinda så fort de kommer inom 20 meter från äldre stationära maskiner:rolleyes:

O
heimlaga skrev:
Det finns ett tydligt statistiskt samband mellan Festool-beroende och periodvis blindhet.

Många Festool-beroende blir bevisligen blinda så fort de kommer inom 20 meter från äldre stationära maskiner:rolleyes:
Framförallt blir de blinda när de närmar sig prislappen :) Tyvärr verkar de även lida av hörselproblem, de hör nämligen inte kärringens gnäll när man kommer hem med en ny sänksåg :p

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Det måste vara något rusmedel inblandat i den ärtgröna Festoolfärgen som ger dylika svåra hjärnskador.

Vi skrotsamlare brukar få lindigare hjärnskador så tydligen är våra grejor betydligt mindre giftiga.
Vi får bara litet lätt förvriden volymuppfattning och förändringar i vår estetiska uppfattningsförmåga....... sådär så att det inte stör att ha en rostig grävmaskin stående mitt på gräsmattan i 5 år medan man letar reservdelar........:p

• Gilla
Andreas_kalmar och 2 till
  • Laddar…
Man kan ju plantera blommor i skopan och kalla det en installation ;)

richardtenggren
  • Gilla
tommib och 6 till
  • Laddar…
Fyra textavsnitt som jämför matteundervisning över fem decennier, med exempel på tänkta logistikproblem för timmerförsäljning och lärarkommentarer.

• Gilla
esox71 och 16 till
  • Laddar…
Seriebild av man som lämnar avföringsprov på sjukhus och blir utskrattad för sin ovanliga åkomma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
heimlaga skrev:
....... sådär så att det inte stör att ha en rostig grävmaskin stående mitt på gräsmattan i 5 år medan man letar reservdelar........:p
- den vill vi ju se ! ( trots att det är fel tråd.)

hyggabus skrev:
- den vill vi ju se ! ( trots att det är fel tråd.)
Nej jag har ingen gammal rostig grävmaskin stående men i mina kretsar är det ganska många som har en. De sista bitarna av lastbilen sålde jag i förra somras så nu är den borta efter 10 år.

Jag storstädade och sålde bort en massa onödiga grejor för att finansiera snickerimaskinerna.
Egentligen har jag bara två pallar krokiga hakiställningsdelar och ett dussin lätt skadade skruvstämp och och en 22 fots motorbåt och en potatissättare och en träsvarv och en vertikalfräs och en spånfläkt som står och väntar på framtida åtgärder.
Och så förståss några ton järnstumpar att ta av då jag svetsar och bygger och en extra potatisupptagare och en extra svets att ta reservdelar av.

Funderar allvarligt på att sälja motorbåten också men den behöver ny förstäv och 2 eller 3 nya spant och nya sudar och ny bakstamkraft och ny motorbädd så det skall vara en händig köpare. Virket är sågat och torkat och så köpte jag några lådor båtspik av ett kunkursbo så det är bara tid och hälsa som fattas.

• Gilla
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
Smartphone täckt med en kondom som skämt om "skyddat nummer".
Skapa konto

:rolleyes: :wow:

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Person använder kryckor för att cykla förbi snötäckt cykelställ utanför byggnad.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

Tecknad bild av terapisession med ett spöke och ett får som tittar på en terapeut som talar.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Posa71 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.