EddieHansson EddieHansson skrev:
[länk]
Var ska vi sova är en korrekt mening.

• Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
EddieHansson
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Var ska vi sova är en korrekt mening.
Doh...‍:seenoevil:

Tänkte inte på skylten som saknades...

• Haha
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Doh...‍:seenoevil:

Tänkte inte på skylten som saknades...
Ibland är till och med den efterföljande kommentaren roligare än humorn. Tack för att du bjöd på den:crysmile:(y)

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg
Hennke85 Hennke85 skrev:
Ibland spårar traderaauktioner ur. Märkte det främst för ett tiotal år sedan när jag var ute efter delar till modelljärnvägen och konstaterade att begagnade spårbitar på tradera lätt alltid låg några % över nypris hos handlarna. Därför kollar jag sällan efter sådant jag kan köpa nytt på tradera.

För att återföra allt på humorspåret igen så kan jag berätta en sann historia från min farfars vänner.

De hade varit på auktion men av någon anledning hade man och fru hamnat på var sitt håll och därför bjudit över varandra när en tavla låg under klubban. De var förövrigt de enda budgivarna.
Det har hänt mig och min fru för många år sedan. Som tur var kände vi auktionsutroparen och han sade till oss. :D

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
hsd
tommib tommib skrev:
Säljaren kanske köpte den via elektrikern

;)
Det förekommer även på live/klubbauktioner , duktig utropare trissar priset för några köpare som víll ha

Cheesen
TRJBerg TRJBerg skrev:
Det har hänt mig och min fru för många år sedan. Som tur var kände vi auktionsutroparen och han sade till oss. :D
Jag var på en bondauktion där det hände... Det lät på det äkta paret som om skilsmässan var nära... deras gräl borta på vallen överröstade utroparen:-)

TRJBerg
F ö har jag beställt en laptop online.
Fick nyss en paketavisering. Noterade att för "Vikt" stod det "1100 kg".

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[media]Tänk, det man skojade om då... Är fullt allvar idag.
De visste redan då...

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Hund som snurrar försöker fånga sin egen svans på gräsmattan.

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 24 till
  • Laddar…
Cheesen
TRJBerg TRJBerg skrev:
F ö har jag beställt en laptop online.
Fick nyss en paketavisering. Noterade att för "Vikt" stod det "1100 kg".
Fick ju ett paket från Amazon med en momentnyckel i vintras.. Det vägde enligt postmords app 30 Kg.

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
En mig närstående person lyckades med konststycket att bjuda över sig själv flera gånger. Övriga auktionsbesökare tittade storögt på.

• Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
K Kirre2 skrev:
En mig närstående person lyckades med konststycket att bjuda över sig själv flera gånger. Övriga auktionsbesökare tittade storögt på.
Som flitig bondauktionsbesökare så har jag sett hur utroparen som tydligen hörde dåligt hittade på egna bud och således köpte flera saker av misstag.

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Hittade bra priser på ICA idag! Jag köpte bara en….. Extrapris-skyltar på Finn Crisp snacks i en matbutikshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
BSOD och 4 till
  • Laddar…
tommib
Ångrar lite att jag inte tog upp mobilen idag när jag passerade lokala bygghandeln på vägen hem från jobbet. De är dyra, det vet jag, men jag skulle bara ha några skruv och ett par spännband. Kollar runt lite på utbudet för skojs skull på bl.a. eldelen (bra att veta vad de har om man är utan bil och behöver något snabbt). Ser bl.a. rullar med FQ som jag tycker ser lite små ut. Pris 209 kr/st. Konstaterar att det är 20 m förpackningar. Rullarna med 100 m kostar över 700 kr. Det om något är ett skämt.

• Gilla
Marcus.A
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ångrar lite att jag inte tog upp mobilen idag när jag passerade lokala bygghandeln på vägen hem från jobbet. De är dyra, det vet jag, men jag skulle bara ha några skruv och ett par spännband. Kollar runt lite på utbudet för skojs skull på bl.a. eldelen (bra att veta vad de har om man är utan bil och behöver något snabbt). Ser bl.a. rullar med FQ som jag tycker ser lite små ut. Pris 209 kr/st. Konstaterar att det är 20 m förpackningar. Rullarna med 100 m kostar över 700 kr. Det om något är ett skämt.
De kanske har lärt sig av en elektriker :cool:

• Gilla
uga_79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.