I ivp skrev:
Jag antar att det var för att det sitter en spindel i storlek "hondjuret från sagan om ringen" precis innanför luckan till min krypgrund som den var markerad som riskkonstruktion besiktningsprotokollet... Så jävla otrevligt att krypa förbi den.
”Ej besiktningsbar”…

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Händer här hemma, frugan kastar en plastlåda över en Större (än störst) Husspindel på nedervåningen med instruktionen ”Döda den!”.
Du släpper väl ut den ute? :)

Skylt som varnar för trasig ringklocka uppmanar besökare att ropa "pling plong" istället, bredvid en dörrklocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Kom hem efter varit borta en vecka och upptäcker tre (!) dricksglas stående upp-och-ner på vardagsrumsgolvet.
Har inga barn.

• Wow
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Dagens tips

• Text på en gul bakgrund som ger rådet att stänga av Wi-Fi om alla toaletter i huset är upptagna.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
Tecknad bild av en person klädd som en kyckling som står på tå i ett badrum medan två andra tittar på.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Kom hem efter varit borta en vecka och upptäcker tre (!) dricksglas stående upp-och-ner på vardagsrumsgolvet.
Har inga barn.
..med el utan innehåll?

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Dagens tips
Ha det tror jag skulle funka när maken är där.. det värsta är väl att hälften av gångerna har han mobilen.. och den slår ju bara över till 4g.. :thinking:

Maria T
Snigla Snigla skrev:
..med el utan innehåll?
Med innehåll.
Maken har spindelskräck, och fobi för nattfjärilar.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
En bi på en blomma med texten "A British Bee", och en eluttag med texten "A US Bee".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
swe.jocke och 12 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Med innehåll.
Maken har spindelskräck, och fobi för nattfjärilar.
Kan du inte lära honom att köra in en kartongbit under glaset och sen lyfta ut spindeln i glaset och dumpa på lämplig plats? Dumt att döda, tycker jag.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Maria T
K Kirre2 skrev:
Kan du inte lära honom att köra in en kartongbit under glaset och sen lyfta ut spindeln i glaset och dumpa på lämplig plats? Dumt att döda, tycker jag.
De dödas inte, var skrev jag det?

Maria T Maria T skrev:
De dödas inte, var skrev jag det?
Det gjorde du inte, men jag tänkte att de lämnades under glaset för att du skulle döda dem senare! Glad att jag hade fel! Men lämnas de för länge instängda riskerar de ju att dö ändå.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
K Kirre2 skrev:
Det gjorde du inte, men jag tänkte att de lämnades under glaset för att du skulle döda dem senare! Glad att jag hade fel! Men lämnas de för länge instängda riskerar de ju att dö ändå.
Dödar inga insekter utom möjligen fäflugor/bromsar, allt släpps ut!

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Nu pratade vi väl om spindlar och inte insekter?

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.