9 953 787 läst ·
46 636 svar
9954k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Danskarna är inte alltid så politiskt korrekta i alla lägen. Är det någon som minns eller kanske till och med kan lägga upp en länk till två webbaserade spel danska TV2 publicerade runt sekelskiftet. Samma spelmotor bakom bägge. Första utspelade sig på Vesterbro. Det gällde att som polis i insatsstyrkan rensa gatorna. Nästa version var gränsfall även i Danmark där de skulle kasta granater på BZ
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Får mig genast att tänka på:
Fick mig att komma ihåg en gammal klassiker:TeroM skrev:
En man hittar en lampa med en ande. Men anden säger: Du är den tredje den här veckan, du får bara en önskning!
Mannen tänker en stund och säger: Då vill jag ha en bro till Hawaii!
Varför det undrar anden?
Jag har alltid velat åka till Hawaii, men jag är rädd för att flyga och blir så sjösjuk, men med en bro kan jag köra bil dit, säger mannen.
Det är omöjligt, säger anden, förstår du hur mycket betong och armering som går åt? Det är finns inte så mycket på hela jorden! Och tänk på havsdjupet! Nej, önska något annat, vad som helst.
Mannen tänker länge och säger: Då vill jag förstå mig på kvinnor!
Jaha, säger anden, ska det vara två eller fyra filer på bron?
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Flera centimeter minsann!
"SMHI varnar – blir flera centimeter snö i Skåne"
https://www.expressen.se/kvallsposten/smhi-varnar-blir-flera-centimeter-sno-i-skane/
Jag vet egentligen inte om man ska skratta eller gråta, är vi så snö-ovana att ett par väntade centimeter ger rubriker? Det borde det inte göra, inte ens i Skåne. Blir snöstorm därnere också nån gång.
"SMHI varnar – blir flera centimeter snö i Skåne"
https://www.expressen.se/kvallsposten/smhi-varnar-blir-flera-centimeter-sno-i-skane/
Jag vet egentligen inte om man ska skratta eller gråta, är vi så snö-ovana att ett par väntade centimeter ger rubriker? Det borde det inte göra, inte ens i Skåne. Blir snöstorm därnere också nån gång.