9 956 324 läst ·
46 641 svar
9956k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Medlem
· Värmland
· 289 inlägg
Medlem
· Värmland
· 289 inlägg
Inte helt omöjligt 
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
25 Designer Fails That Destroy Common Sense
https://brightside.me/creativity-design/25-designer-fails-that-destroy-common-sense-660910/
https://brightside.me/creativity-design/25-designer-fails-that-destroy-common-sense-660910/
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 761 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 761 inlägg
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.T tompaah7503 skrev:
Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.
Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.
Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.
Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Och vägar, övrig infrastruktur, skola, omsorg, rättsväsende, stöd till sjuka och svaga mm mm mm mm.tommib skrev:
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.
Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.
Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.
Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.
Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.
Jag blir alldeles ovanligt ilsk på dem som bara slappt påstår att skatt är stöld. Då är man rätt blind för alla förmåner vi vadar i.
Självklart förekommer en massa idiotiskt slöseri. Men det är inte samma sak som att skatt i sig är slöseri. Skatten är biljetten för din och min välfärd. Hade vi inte skatterna hade vi sannerligen fått betala på egen hand — kom inte och tro att skattepengarna skulle stanna i ens egen ficka.
Fast om inte staten hade tagit så stor del av din löneökning i skatt hade du ju inte kunnat få lika mycket påökttommib skrev:
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.
Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.
Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.
Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.
Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.


