P
mexitegel mexitegel skrev:
Men var köper man den? Finns inte mycket spår av den på nätet förutom pressreleaser. På Bauhaus verkar den inte finnas inne?
Jag köpte mina från toolab..
https://www.toolab.se/produkt/Hultafors-Stiftpenna-HDM

Dom har även bra pris på reservstift(y)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Åh :). Då får det bli en tur till favoritaffären (y)
 
  • Gilla
GubbNicke och 1 till
  • Laddar…
Lyfter tråden.
Hur har ni det med era Hultafors snickarpennor? Köpt två, efter bara några veckor så orkar ingen av dom hålla mot stiftet när man skriver. Stiftet åker upp i pennan hela tiden. Hjälper inte att byta stift. Har inte regnat i dom, till synes ingen smuts i pennan.
Sjukt besviken!
 
Min håller ännu sedan jag köpte den i maj. Dock rätt pedantisk med den...
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
har haft pica lyra biltema hultafors alla gått i graven när fått sand i sig... och hultan var e favorit med känslan och att inte stiftet gick av näe man satte tibax pennan Men 100pack timberpennor för ~10€ tror jag att klarar mig =)
 
Därför tar man en näve Ikea pennor när man är där, billigt och funkar bra.
 
  • Haha
  • Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tycker min Lyra funkar bra, Pica och Hultafors är borta från byxorna, nykomlingen från Blespitz verkar leverera och känns gedigen! Men bara haft den några veckor ännu :)
 
Hultafors och Blespitz funkar båda bra för mig, mycket bättre än Pica och Lyra som hade skör mekanism.
 
Hultaforsen upplevde jag som värdelös, efter ett par dagar på jobbet var den bara att kasta. Gillar egentligen inte Pica heller men den håller betydligt bättre.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tycker min Lyra funkar bra, Pica och Hultafors är borta från byxorna, nykomlingen från Blespitz verkar leverera och känns gedigen! Men bara haft den några veckor ännu :)
Problemet jag hade med Lyra var att den lilla knappen/stifthållaren bröts av när den satt i pennfickan i snickarbyxorna. Troligen för att jag gick emot något eller bar något som tryckte för hårt mot den utstickande knappen.
 
richardtenggren
Största problemet med Pica och Hultafors har varit att stiften åker in efter en tids användning. Detta har dock inte skett på Lyran ännu. Var det Lyra Dry Profi du hade?

Har även tänkt skaffa mig en stifthållare istället då de ska fungera bra enligt någon tidigare tråd. Kör ofta även på 0,9 mm stiftpenna från Staedtler men beror ju på vad man gör
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Största problemet med Pica och Hultafors har varit att stiften åker in efter en tids användning. Detta har dock inte skett på Lyran ännu. Var det Lyra Dry Profi du hade?

Har även tänkt skaffa mig en stifthållare istället då de ska fungera bra enligt någon tidigare tråd. Kör ofta även på 0,9 mm stiftpenna från Staedtler men beror ju på vad man gör
Det var vanliga Lyra Dry, ej Profi. Har inte noterat att det kommit en uppdaterad modell som onekligen ser lite robustare ut.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Fick hem denna, får försöka utreda dess duglighet i helgen :)
 
  • Staedtler Mars Technico stiftpenna och en låda med Mars carbon stift på ett gult underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fick hem denna, får försöka utreda dess duglighet i helgen :)

Det där är dom bästa pennor jag haft, finns även stift i olika hårdhet
 
Vad använder ni idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.