17 113 läst ·
37 svar
17k läst
37 svar
Hultafors nya snickarpenna!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag köpte mina från toolab..mexitegel skrev:
https://www.toolab.se/produkt/Hultafors-Stiftpenna-HDM
Dom har även bra pris på reservstift
Lyfter tråden.
Hur har ni det med era Hultafors snickarpennor? Köpt två, efter bara några veckor så orkar ingen av dom hålla mot stiftet när man skriver. Stiftet åker upp i pennan hela tiden. Hjälper inte att byta stift. Har inte regnat i dom, till synes ingen smuts i pennan.
Sjukt besviken!
Hur har ni det med era Hultafors snickarpennor? Köpt två, efter bara några veckor så orkar ingen av dom hålla mot stiftet när man skriver. Stiftet åker upp i pennan hela tiden. Hjälper inte att byta stift. Har inte regnat i dom, till synes ingen smuts i pennan.
Sjukt besviken!
har haft pica lyra biltema hultafors alla gått i graven när fått sand i sig... och hultan var e favorit med känslan och att inte stiftet gick av näe man satte tibax pennan Men 100pack timberpennor för ~10€ tror jag att klarar mig =)
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Därför tar man en näve Ikea pennor när man är där, billigt och funkar bra.
Problemet jag hade med Lyra var att den lilla knappen/stifthållaren bröts av när den satt i pennfickan i snickarbyxorna. Troligen för att jag gick emot något eller bar något som tryckte för hårt mot den utstickande knappen.richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Största problemet med Pica och Hultafors har varit att stiften åker in efter en tids användning. Detta har dock inte skett på Lyran ännu. Var det Lyra Dry Profi du hade?
Har även tänkt skaffa mig en stifthållare istället då de ska fungera bra enligt någon tidigare tråd. Kör ofta även på 0,9 mm stiftpenna från Staedtler men beror ju på vad man gör
Har även tänkt skaffa mig en stifthållare istället då de ska fungera bra enligt någon tidigare tråd. Kör ofta även på 0,9 mm stiftpenna från Staedtler men beror ju på vad man gör
Redigerat:
Det var vanliga Lyra Dry, ej Profi. Har inte noterat att det kommit en uppdaterad modell som onekligen ser lite robustare ut.richardtenggren skrev:
Största problemet med Pica och Hultafors har varit att stiften åker in efter en tids användning. Detta har dock inte skett på Lyran ännu. Var det Lyra Dry Profi du hade?
Har även tänkt skaffa mig en stifthållare istället då de ska fungera bra enligt någon tidigare tråd. Kör ofta även på 0,9 mm stiftpenna från Staedtler men beror ju på vad man gör
