Hej!

Någon som vet vad det koster att få ett träd nerhugget?

Har ett par bekanta som har jättegranar och nån jätteek som står vid tomtgränsen.
Vågar inte hugga ner det själva med tanke på hus och ledningar som är ivägen.

Någon som vet vart man vänder sig och vad det kan kosta... ( mellan tummen och pekfingret )

Mvh Gabbi
 
Beror på väldigt mycket. Finns det någon riktning där man kan fälla hela trädet eller måste man klättra upp i det och ta bit för bit?

Men bara att fälla hela trädet utan kvistning och kapning ligger väll mellan 500 och 3000 kr.
Martin
 
När vi fäller så debiterar vi 1600/h för två gubbar och mobilkran, då tar vi bort ris och stammar också!
 
Om träden kommer för nära ledningar i luften, är det ledningsägaren som utför nertagningen. Troligen gör han det utan kostnad för markägaren.
 
valter53 skrev:
Om träden kommer för nära ledningar i luften, är det ledningsägaren som utför nertagningen. Troligen gör han det utan kostnad för markägaren.
.......ja eller så lägger denne ner ledningarna på marken och man får fälla trädet själv (eller med hjälp)

Skulle man däremot i egen (fällnings-)regi riva ner ledningarna är ju läget lite "taskigt".
 
Vi har 5 träd vid en ledning och de skulle kosta 7000 att ta ner dem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.