6 293 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Höstrea, Black Friday, Mellandagsrea på robotklippare?
Själv köpte jag sent på säsongen för ett par år sedan när butiken skulle göra om sin utställning. Vill minnas att jag sparade ett par tusenlappar på en Husqvarna 305.
Läs annonser och ha tålamod är det som gäller.
Läs annonser och ha tålamod är det som gäller.
Gissar på att det är främst nån form av höstrea man kan hoppas på eftersom det är en sommarprodukt och alla vill tömma sina lager på årets modeller. När vi kommit så långt som till mellandagsrean så tror jag inte att någon har tänkt ha några klippare kvar i lager.
Beror nog alldeles på hur försäljningen gått och hur lagren ser ut. Annars har väl classe Worx och de brukar köra 20% på rubbet 1-2 ggr/år.Suhagg skrev:
Skaffa konto på Prisjakt, lägg bevakning på de modeller du är intresserade av och vad du vill betala för respektive. Så får du mail om/när priset dippar under önskad nivå. (tror inte den plockar upp typ classes priser på 20% ovan men de skickar mail om man är medlem).
Så brukar i vilket fall jag göra när jag är ute efter något men det inte är akut utan lika gärna kan vänta ett ½år eller mer.
Så länge garantin räknas i hela år spelar det ingen roll.
Köp på hösten ,då börjar garantin med 6 månader vinter då klipparen inte går sönder och slutar med en sommar då den används och kan gå sönder.
Köp på våren, då börjar garantin med 6 månader sommar då klipparen används och ev går sönder och slutar med 6 månader vinter då klipparen bara vilar.
Antalet år spelar ingen roll för resonemanget.
Köp på hösten ,då börjar garantin med 6 månader vinter då klipparen inte går sönder och slutar med en sommar då den används och kan gå sönder.
Köp på våren, då börjar garantin med 6 månader sommar då klipparen används och ev går sönder och slutar med 6 månader vinter då klipparen bara vilar.
Antalet år spelar ingen roll för resonemanget.
Enligt prisjakt så har Lindarn exakt samma pris på 430X som ett gäng andra handlare. De skickar dock med installationskit, medan andra skickar med extra knivar och andra inget alls.
Hur har det varit tidigare år, är det lönt att ha lite is i magen och köpa lite senare på hösten?
Hur har det varit tidigare år, är det lönt att ha lite is i magen och köpa lite senare på hösten?
Klicka här för att svara