Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybliven husägare (nygammal, det är 20 år sedan förra huset!).
Vi köpte några fina hortensior för 1,5 v sedan.
Den stora är en trädgårdshortensia och den ska grävas ner, de andra ska vara kvar i kruka.
Redan efter en knapp vecka så hade alla blivit bruna.
De har fått vatten. De står i vandrande skugga (skugga på morgonen, sol ett par timmar på dagen och sedan i halvskugga från staketet till altanen).
Jag gissar att det kan vara kylan. Hade ett par kalla nätter med temperaturer ner mot nollan men ingen frost.
Går de att rädda? Ska man klippa bort de bruna blomsterklasarna? Annat bra förslag?
Tack!
Klicka här för att svara