3 396 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hörnlösning
HEj.Vi håller på och renoverar köket men vi har stött på ett litet problem.
Köker är ett "L" kök där hällen hamnar i hörnet.Vi har byggt snevägg i det hörnet och nu har vi problem med bänkskiva.Hur man än gör så räcker inte vanliga mått på bänkskivans bredd (620 mm ) för att täcka hela hörnet utan man får skarva.Nu undrar jag om ngn har/ har haft samma problem och hur ni löste det? Tipps på hur man gör mottages tacksamt.
PS Bänskivan är i trä
Mvh Manu
Köker är ett "L" kök där hällen hamnar i hörnet.Vi har byggt snevägg i det hörnet och nu har vi problem med bänkskiva.Hur man än gör så räcker inte vanliga mått på bänkskivans bredd (620 mm ) för att täcka hela hörnet utan man får skarva.Nu undrar jag om ngn har/ har haft samma problem och hur ni löste det? Tipps på hur man gör mottages tacksamt.
PS Bänskivan är i trä
Mvh Manu
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Skulle det inte gå att ha en lite upphöjd hylla längs vinkeln i hörnet. Där man kan ställa kryddor och oljor? På så sätt kan ni göra den lägre delen lika djup som övriga bänkskivor och sen sätta samma skiva på den lilla hyllan eller så klär ni in den lilla hyllan i samma kakel som ni har i övriga köket.
Kan bli både praktiskt och snyggt!
/FlitigaLisa
Kan bli både praktiskt och snyggt!
/FlitigaLisa
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Det var så lite! Hoppas det blir en bra lösning som kan passa er och ert kök.
/FlitigaLisa
/FlitigaLisa
Klicka här för att svara