Hej
Är nu i färd att välja hörnbox till köket. Förutsättningar är följande. L- format kök , 3 hörnboxar planeras 2- vägs.
Vitt kakel. Nu har jag undersökt marknaden och hittat dessa 3 . Grubblar på nyanser av vitt så att de passar så bra som möjligt mot den vita nyans av kakel som just jag har.
Beställningsvara, så kan inte konstatera faktum förrän ett paket kommer....
Designmässigt ja , vilken smälter snyggast in tro... en av dem är fint rundad, Simon (ABB). kvalitetsmässigt ? Alla är ABB...
Har ni tips och erfarenheter att dela? Webbsida visar ABB Impressivo hörnbox med två vägguttag, vit, teknisk produkt, e-handel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av webbsida som visar vit dubbel vägguttag, onlinebutikens logotyp, och kontaktinformation.
Skapa konto
Webbsida med vit dubbel hörnströmbrytare, ABB-logotyp, sökfält, navigationsmenu. Onlinebutik.
Skapa konto
Webbsida visar ABB Impressivo hörnbox med två vägguttag, vit, teknisk produkt, e-handel.
Skapa konto
Skärmdump av webbsida som visar vit dubbel vägguttag, onlinebutikens logotyp, och kontaktinformation.
Skapa konto
Webbsida med vit dubbel hörnströmbrytare, ABB-logotyp, sökfält, navigationsmenu. Onlinebutik.
Skapa konto
Skärmdump av en webbutik som visar vit hörnmonterad dubbel vägguttag, märkt "Kontakt Simon Hörnbox", prissatt till 235 SEK.
Skapa konto

M MaiFleuri skrev:
Hej
Är nu i färd att välja hörnbox till köket. Förutsättningar är följande. L- format kök , 3 hörnboxar planeras 2- vägs.
Vitt kakel. Nu har jag undersökt marknaden och hittat dessa 3 . Grubblar på nyanser av vitt så att de passar så bra som möjligt mot den vita nyans av kakel som just jag har.
Beställningsvara, så kan inte konstatera faktum förrän ett paket kommer....
Designmässigt ja , vilken smälter snyggast in tro... en av dem är fint rundad, Simon (ABB). kvalitetsmässigt ? Alla är ABB...
Har ni tips och erfarenheter att dela?[bild] [bild] [bild][bild] [bild] [bild] [bild]
Det blev lite dubbla foton, lyckas inte radera ....

Det finns hörnboxar med uttagen de 2 hålen för kontakten, horisontellt respektive vertikalt , vad är mer praktiskt ??

Horisontellt om boxen placeras liggande

Tack! Ja boxarna ska placeras horisontellt
Av vilken anledning är det bäst att då ha uttagshålen också horisontell? Nyfiken hur man ska tänka...

Om man har vinklade stickproppar kommer sladden hänga bättre nedåt

Precis!! Jag förstår! Och även lättare att hitta/ se uttagshålen när de är horisontella, bättre ergonomiskt?

@MaiFleuri vilken hörnbox blev det ?
Är själv i samma sits med att välja hörnbox.
När jag kollat på riktigt vilken som är snyggast och då var det Kontakt Simon hörnboxen men väljer man den med möjlighet att byta insats så blir den något större men fortfarande ok.

Hej
Det blev elko 3- vägs , rundade o snygga, väldigt nöjd med dom

• Vit väggmonterad strömbrytare ovanför trästolsrygg, vita kakelplattor, indirekt belysning.
    Skapa konto
  • Vit trippeluttag installerat ovanför blanka vita kakelplattor på en vägg.
    Skapa konto
  • Gilla
TypRätt
  • Laddar…
Med något runda hörn så blev det snyggt bra val 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.