2 498 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hornbach Hybrid Snickerifärg - Recension
Hej!
Vill bara dela med mig lite av mina erfarenheter av Hornbach Hybrid Snickerifärg 70 blank, som jag blev rekommenderad att köpa vid målning av Ikeapallen Oddvar. Klargul kulör.
Färgen är inte ett dugg opak.Efter tre påstrykningar blev slutresultatet blev rätt flammigt. Grundfärgen syns igenom mer på vissa ställen. Små dammkorn som fastnat vid torkningen tycker jag att man skulle kunna måla över med en lien pensel som slutfinish. Det går inte.
Jag hade grundmålat pallen med Alcro Servalac Aqua Grundfärg trä.Och slipat den lätt innan slutmålning.
Som referens har jag min kadmiumgula konstnärsfärg lätt täcker svart färg.
Nästa gång skall jag testa Furniture Paint yellow från Panduro.
Vill bara dela med mig lite av mina erfarenheter av Hornbach Hybrid Snickerifärg 70 blank, som jag blev rekommenderad att köpa vid målning av Ikeapallen Oddvar. Klargul kulör.
Färgen är inte ett dugg opak.Efter tre påstrykningar blev slutresultatet blev rätt flammigt. Grundfärgen syns igenom mer på vissa ställen. Små dammkorn som fastnat vid torkningen tycker jag att man skulle kunna måla över med en lien pensel som slutfinish. Det går inte.
Jag hade grundmålat pallen med Alcro Servalac Aqua Grundfärg trä.Och slipat den lätt innan slutmålning.
Som referens har jag min kadmiumgula konstnärsfärg lätt täcker svart färg.
Nästa gång skall jag testa Furniture Paint yellow från Panduro.
Problemet är nog snarare kulören, en så stark kulör som klargul täcker väldigt dåligt, och med en lackfärg så kan det definitivt kräva ett par fyra strykningar. Har målat flera olika fabrikat och just gul/röd/orange etc är väldigt trögt att få bra.
Klicka här för att svara