Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hur var helhetsintrycket av roboten igår ? Hur var det med priset ? När kommer den ut på marknaden ?

Jag tyckte den var riktig fin.
20400:- kostar den, jag får 10% rabatt med en check om jag köpet.
Lanseras 14-16/3.

Blir du en av de som kommer köpa den då ?

Jag vet inte... Det står mellan Viking och Honda...

20 papp.
Tror ni den håller 5år på sin höjd?
Ganska dyr i drift i så fall men det är kul med prylar.

Suhagg skrev:
20 papp.
Håller nog betydligt längre om man servar och håller efter den. Sen kan den ju förstås bli "mentalt utsliten" på fem år eftersom det säkert utvecklas nya intressantare produkter som skapar habegär.

Suhagg skrev:
20 papp.

Det var väl ändå lite väl pessimistiskt?
Hoppas dom håller längre ;)

A
Undrar om jag inte såg roboten på båtmässan i Älvsjö igår åkandes omkring på något konstgräs bland Hondas utombordare? Jag gick aldrig fram och tittade på den då jag dels tror att min 9-år unga Klippo kommer hålla 20+ år till och dels för att jag tycker robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga.

Onödigt är ju en individuell fråga. Möjligheten att få en fin gräsmatta är större om man inte gillar att klippa gräs eller är allergisk. Dessutom så måste jag ändå köpa en klippare eftersom jag inte har någon. Då skiljer det hel plötsligt inte fullt så mkt pengar.

bra-byggare skrev:
robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga.
Så sa man om motorsågen, skruvdragaren och många andra onödiga uppfinningar med, idag är det inte många som skruvar i en skruv för hand eller sågar ner ett träd för hand.

A
MB77 skrev:
Så sa man om motorsågen, skruvdragaren och många andra onödiga uppfinningar med, idag är det inte många som skruvar i en skruv för hand eller sågar ner ett träd för hand.
Du glömde citera lite, jag tänker specifikt på orden: "jag" och "tycker" "robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga"

bra-byggare skrev:
Du glömde citera lite, jag tänker specifikt på orden: "jag" och "tycker" "robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga"
Och det har du förstås all rätt att tycka. Däremot är det just nu fler och fler som inte tycker så utan ser fördelarna med robotklipparna, därav den rätt stora uppgången i försäljningssiffrorna och med ytterligare lägre priser kommer nog än fler att hoppa på det tåget.

Man kan ju göra en jämförelse med plattTV, Det var ju inte förrän dom kom ner runt 10k som ett bredare intresse visade sig på marknaden. Idag så får man ju en för 3k och det är ingen big deal längre.
Med tanke på att Kinesklipparna som bjuds ut idag på Alibaba skulle kunna säljas för 4-5k i Sverige så når vi nog inom 1-2 år 3000kr gränsen som nog gör att det kan bli ett naturligt val med en robot för dom flesta.
Största nackdelen är fortfarande begränsningskabeln och för min del väntar jag nog gärna tills jag kan få en klippare till rimligt pris som inte kräver att jag gräver ner 1km kabel.
Stannar man vid TV liknelsen så är en 3D TV med glasögonkrav lika fjantigt som en Robotklippare med begränsningskabel.

6
Nimajneb skrev:
Man kan ju göra en jämförelse med plattTV, Det var ju inte förrän dom kom ner runt 10k som ett bredare intresse visade sig på marknaden. Idag så får man ju en för 3k och det är ingen big deal längre.
Med tanke på att Kinesklipparna som bjuds ut idag på Alibaba skulle kunna säljas för 4-5k i Sverige så når vi nog inom 1-2 år 3000kr gränsen som nog gör att det kan bli ett naturligt val med en robot för dom flesta.
Största nackdelen är fortfarande begränsningskabeln och för min del väntar jag nog gärna tills jag kan få en klippare till rimligt pris som inte kräver att jag gräver ner 1km kabel.
Stannar man vid TV liknelsen så är en 3D TV med glasögonkrav lika fjantigt som en Robotklippare med begränsningskabel.
En rejäl tomt du måste ha som kräver 1km begränsningskabel.

matte75 skrev:
En rejäl tomt du måste ha som kräver 1km begränsningskabel.
Gräsytan kanske bara är 2500m2 men med många öar, passager, mellanzoner osv osv så blir det mååååånga meter. Stegade upp det i somras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.