102 453 läst ·
411 svar
102k läst
411 svar
Honda miimo 2013
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Håller nog betydligt längre om man servar och håller efter den. Sen kan den ju förstås bli "mentalt utsliten" på fem år eftersom det säkert utvecklas nya intressantare produkter som skapar habegär.Suhagg skrev:
Undrar om jag inte såg roboten på båtmässan i Älvsjö igår åkandes omkring på något konstgräs bland Hondas utombordare? Jag gick aldrig fram och tittade på den då jag dels tror att min 9-år unga Klippo kommer hålla 20+ år till och dels för att jag tycker robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga.
Onödigt är ju en individuell fråga. Möjligheten att få en fin gräsmatta är större om man inte gillar att klippa gräs eller är allergisk. Dessutom så måste jag ändå köpa en klippare eftersom jag inte har någon. Då skiljer det hel plötsligt inte fullt så mkt pengar.
Du glömde citera lite, jag tänker specifikt på orden: "jag" och "tycker" "robotgräsklippare är alldeles för dyra och onödiga"MB77 skrev:
Och det har du förstås all rätt att tycka. Däremot är det just nu fler och fler som inte tycker så utan ser fördelarna med robotklipparna, därav den rätt stora uppgången i försäljningssiffrorna och med ytterligare lägre priser kommer nog än fler att hoppa på det tåget.bra-byggare skrev:
Man kan ju göra en jämförelse med plattTV, Det var ju inte förrän dom kom ner runt 10k som ett bredare intresse visade sig på marknaden. Idag så får man ju en för 3k och det är ingen big deal längre.
Med tanke på att Kinesklipparna som bjuds ut idag på Alibaba skulle kunna säljas för 4-5k i Sverige så når vi nog inom 1-2 år 3000kr gränsen som nog gör att det kan bli ett naturligt val med en robot för dom flesta.
Största nackdelen är fortfarande begränsningskabeln och för min del väntar jag nog gärna tills jag kan få en klippare till rimligt pris som inte kräver att jag gräver ner 1km kabel.
Stannar man vid TV liknelsen så är en 3D TV med glasögonkrav lika fjantigt som en Robotklippare med begränsningskabel.
Med tanke på att Kinesklipparna som bjuds ut idag på Alibaba skulle kunna säljas för 4-5k i Sverige så når vi nog inom 1-2 år 3000kr gränsen som nog gör att det kan bli ett naturligt val med en robot för dom flesta.
Största nackdelen är fortfarande begränsningskabeln och för min del väntar jag nog gärna tills jag kan få en klippare till rimligt pris som inte kräver att jag gräver ner 1km kabel.
Stannar man vid TV liknelsen så är en 3D TV med glasögonkrav lika fjantigt som en Robotklippare med begränsningskabel.
En rejäl tomt du måste ha som kräver 1km begränsningskabel.Nimajneb skrev:Man kan ju göra en jämförelse med plattTV, Det var ju inte förrän dom kom ner runt 10k som ett bredare intresse visade sig på marknaden. Idag så får man ju en för 3k och det är ingen big deal längre.