Byggahus.se
Startade upp min Homey idag för att känna lite på den. Verkar mycket trevlig. Kommer inte gå all in förrän vi flyttat till nytt hus i påsk dock.

La in klikanklik för att testa med nån gammal 433-brytare men hittade inte den jag hade i handen i listan. Går det att få in andra enheter än de som står i listan?
 
Jag håller också på för fullt med min Homey. Vi börjar komma bättre och bättre överens. Sitter nog lite fast i LUA-tänket från HC2 fortfarande. Men det mesta fungerar som jag vill igen nu.
 
Har oxå köpt en och slängt ut min Fibaro.
På snillevilla.se hittar ni en de guider. Finns även facebook grupp.
 
Köpte mig en Homey häromdan.
Har kört HC2 innan med både Fibaro puckar och Qubinho puckor. Det mesta har funkat skapligt bra.

Nu när jag skulle installera puckarna med Homey så funkar mina Qubinho dimmers perfekt men det är omöjligt att få in alla mina produkter från Fibaro. Har testat med relay switches, smoke sensors och motionsensor. Inget hittar den. Qubino puckarna hittade den direkt.

Någon som har en ide vad som kan vara fel, gillade Homey annars men e ju lite jobbigt om jag inte får igång mina Fibaro puckar.
 
Jag har bara Fibarogrejer och det funkar klockrent.

Har du installerat Fibaroappen i Homey?
Har du exkluderat puckarna innan du lade in dem?
Hade du Homey nära puckarna när du inkluderade dem?
 
Jag hittar inte dem i Homey.
Har installerat appen.

Drog av proppen och sen höll inne knappen 3 sek för att exkludera pucken. Söker sen med homey n precis bredvid och trycker 3 gånger snabbt på knappen.

Men den hittar ingen enhet...

iSnobben iSnobben skrev:
Jag har bara Fibarogrejer och det funkar klockrent.

Har du installerat Fibaroappen i Homey?
Har du exkluderat puckarna innan du lade in dem?
Hade du Homey nära puckarna när du inkluderade dem?
 
I iseklaar skrev:
Jag hittar inte dem i Homey.
Har installerat appen.

Drog av proppen och sen höll inne knappen 3 sek för att exkludera pucken. Söker sen med homey n precis bredvid och trycker 3 gånger snabbt på knappen.

Men den hittar ingen enhet...
Nu förstår jag inte stängde du av strömmen när du skulle exkludera enheten? Du exkluderar ju genom att gå in på inställningar och sedan z-wave. Sen sätter du Homey i exkluderingsläge och klickar på knappen eller strömbrytaren tre gånger och väntar på bekräftelse att den är borttagen. När du har gjort detta inkluderar du dem via Fibaroappen i Homey genom att välja rätt typ av enhet att inkludera. Har för mig att det inte var helt lätt att veta vilken man skulle använda när det gällde reläerna.
 
Har aldrig haft de inkluderade i Homey. Menar du att jag måste exkludera dem först ändå?

Jag gjorde som de stod i manualen till Fibaro pucken för att resetta pucken.
Bryt ström sen håll inne knapp.

Får testa exkludera dem först imorgon.
 
I iseklaar skrev:
Har aldrig haft de inkluderade i Homey. Menar du att jag måste exkludera dem först ändå?

Jag gjorde som de stod i manualen till Fibaro pucken för att resetta pucken.
Bryt ström sen håll inne knapp.

Får testa exkludera dem först imorgon.
Japp antingen exkluderar du dem i HC2 eller i Homey men de måste exkluderas. Jag exkluderar även helt nya enheter.
 
Har haft lite stiltje här i sommar på automationsfronten.
Lyckades få in mina brandvarnare när jag gjorde som du sa men double switch 2 är omöjlig.
Köpte 1 st ny nu för att se så den gamla inte var paj. Visade sig vara samma problem med den nya.

Händer ingenting när jag försöker exkludera den och det händer ingenting när jag försöker söka efter den.
Har någon något mer tips. Ingen som har haft problem med Fibaro switcharna i Homey?

iSnobben iSnobben skrev:
Japp antingen exkluderar du dem i HC2 eller i Homey men de måste exkluderas. Jag exkluderar även helt nya enheter.
 
I iseklaar skrev:
Har haft lite stiltje här i sommar på automationsfronten.
Lyckades få in mina brandvarnare när jag gjorde som du sa men double switch 2 är omöjlig.
Köpte 1 st ny nu för att se så den gamla inte var paj. Visade sig vara samma problem med den nya.

Händer ingenting när jag försöker exkludera den och det händer ingenting när jag försöker söka efter den.
Har någon något mer tips. Ingen som har haft problem med Fibaro switcharna i Homey?
Beskriv exakt hur du gör så är det lättare att komma med idéer om vad du kanske måste göra annorlunda.
 
  • Gilla
Ugor
  • Laddar…
Använder du Denna knappen för att exkludera dina Fibaro? Min erfarenhet är att oavsett nya eller gamla enheter så funkar det inte utan att göra nedan först och samtidigt trycka parningsläge på fibaro enheten.
 
  • Skärmdump av Z-Wave enhetsborttagningsinställningar med markerad "Remove a device"-knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fråga till er med Homey
Kan man skapa en scen/flow baserat på om en tex fibaroplug är vid liv eller avstängd (dvs spänning eller inte spänning till det uttaget)?
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Fråga till er med Homey
Kan man skapa en scen/flow baserat på om en tex fibaroplug är vid liv eller avstängd (dvs spänning eller inte spänning till det uttaget)?
Ja både baserat på On/Off eller på energiförbrukning. Jag startar exempelvis subwoofern med hjälp av energiförbrukningen på TV+Förstärkare.
 
En sak som börjar störa mig är att det inte går att ta bort enheter som gått sönder eller blivit felaktigt inlagda. Eldade t.ex. upp en Qubino 2 relay igår och kommer bli sittande med den kvar i listan.
Finns det någon lösning på detta eller tror ni det kommer en lösning från Nederländarna på Athom?

Börjar bli ett gäng felaktiga enheter liggande i min Homey nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.