494 274 läst ·
5 560 svar
494k läst
5,6k svar
Home Assistant
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg
https://blog.m.nu/vattenmatning-med-raspberry-pi-och-webkamera/C crazytok skrev:
Borde inte vara allt för avancerat att knåpa ihop en lösning med en webbkamera och använda någon av någon lämplig bildigenkänningstjänst.
Spontant vore det inte många rader kod i C# i Azure som hämtar bilder från en webbkamera och skickar datan till HA. Gratis upp till 20 bilder i minuten.
Spontant vore det inte många rader kod i C# i Azure som hämtar bilder från en webbkamera och skickar datan till HA. Gratis upp till 20 bilder i minuten.
Tack för tipset. Men vad jag kan se är principen för den prylen att man ska fjärrstyra grinden genom att trycka någonstans i en app i mobilen. Det kan jag ju göra redan idag.C crazytok skrev:
Det jag är ute efter är att slippa krångla upp mobilen ur fickan när jag sitter i bilen.
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg
Intressant diskussion. Jag ska sätta upp grind till våren som ska vara motordriven. Har inte klurat jättemycket på lösning mer än att eventuellt sätta en sensor/knapp för att öppna utifrån då jag får en del leveranser till mitt företag. Blir nog nån zwave/fjärrkontrolllösning för att komma ut (grinden är mest för att bromsa barn)Pen skrev:
Du kan inte få ett event från larmet så grinden kan stängas x minuter efter pålarmning?Pen skrev:
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg
Kör nån hassbian? Läste att de skulle lägga ner de projektet eller någon åt de hållet. Jag har de för att kunna köra pwm genom gpio vilket hassio inte klarar.
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg