Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Är det fastställt? Det var rapporterat att felet försvann vid nedgradering.
[länk]
Enligt Phoronix så är det fixat nu
https://www.phoronix.com/news/OpenZFS-2.2.2-Released
Nu tror jag inte många av jordklotets användare ens skulle överväga ZFS.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Är det fastställt? Det var rapporterat att felet försvann vid nedgradering.
[länk]
Folk som körde nyare coreutils kunde trigga buggen med 2.1 också...

https://github.com/openzfs/zfs/issues/15526

P paralun skrev:
Enligt Phoronix så är det fixat nu
[länk]
Nu tror jag inte många av jordklotets användare ens skulle överväga ZFS.
Om du någon gång använt btrfs och upptäckt att det tar 3 veckor att rädda data från en disk skulle du aldrig använda det igen. Och det är btrfs eller zfs du kan använda dig av om du har viktig data på disken... Så det blir ZFS för mig i framtiden också. 4x4TB diskar med firmwarefel och jag förlorade inte en enda byte data så även när du har problem med hårdvara kan du fixa det.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Om du någon gång använt btrfs och upptäckt att det tar 3 veckor att rädda data från en disk skulle du aldrig använda det igen. Och det är btrfs eller zfs du kan använda dig av om du har viktig data på disken... Så det blir ZFS för mig i framtiden också. 4x4TB diskar med firmwarefel och jag förlorade inte en enda byte data så även när du har problem med hårdvara kan du fixa det.
Jo men starta en egen tråd om filsystem.... den här tråden är nog rörig utan att blanda in filsystem som enbart extremnördar skulle fundera över. Backuper är svaret för en normalanvändare.

S sjoelund skrev:
Folk som körde nyare coreutils kunde trigga buggen med 2.1 också...

[länk]
Ah! Därav uppgraderingen till 2.1.14 då.

Ett sista nörderi på temat är att Debian lyckades släppa en trasig kernel igår till Stable/Bookworm med en bugg som kan skriva sönder ext4.

Undvik den om det är någon som berörs. Mer info på de ”vanliga ställena”.

Alfredo Alfredo skrev:
Ett sista nörderi på temat är att Debian lyckades släppa en trasig kernel igår till Stable/Bookworm med en bugg som kan skriva sönder ext4.

Undvik den om det är någon som berörs. Mer info på de ”vanliga ställena”.
Betydligt mer relevant för tråden
www.phoronix.com/news/Debian-123-Delayed-EXT4-Corrupt

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har köpt några runda på wish som verkar funka
De här funkar bra o drar inte ur batt på över ett år
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 67,96kr 20%OFF | AUBESS Tuya WiFi Smart Temperature Humidity Sensor Home Connected Thermometer Compatible With Smart Life Alexa Google Assistant
https://a.aliexpress.com/_mKP0EYC

K karlmb skrev:
AUBESS Tuya WiFi Smart
Fast det frågades efter Zigge.

Alfredo Alfredo skrev:
Svartvit katt sträcker sig på kattklösträd inomhus, leksaker runtom, förgrunden, fönster bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här snubben hette Zigge när vi tog över honom.
Nu har han dock bytt namn och kan nog inte vara till hjälp

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry, Ali är så rörig ibland...
Här då?
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 58,81kr 36%OFF | Tuya WIFI / ZigBee Smart Temperature And Humidity Sensor Battery Powered ZigBee Smart Home Security Work With Alexa Google Home
https://a.aliexpress.com/_mM239fa

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo och det är då den här och märkligt billig just nu.
[länk]
IH-K009 heter den och jag kan bara hitta den hos AliExpress.
Är den så billig? Med frakt är det ju ungefär samma pris per styck som att köpa ett 2-pack Sonoff-sensor från Amazon... Är den bättre än Sonoff så kanske...

F Fideliox skrev:
Nån med tips på zigbee temp/luftfuktighetsensorer?

Jag har 9 st aqara. Funkar för det mesta men ibland tappar den i krypgrunden anslutningen och det är måttligt skoj att krypa ner och synka om skiten. 🤬

En annan aqara sensor som är i samma rum som conbee sensor kan tappas ibland men sen funkar den i garaget som är svinlångt iväg hur bra som helst. 🤦‍♂️
Skaffa någon av Aqaras Zigbeegateways, och kör genom den. Jag hade samma problem med en enda av mina tempsensorer och sedan jag skaffade deras egna GW har jag haft exakt noll problem. Beroende på vilken du väljer kan det ju dessutom bli billigare än att köpa nio nya sensorer, eller ta chansen och köp någon av deras kameror med inbyggd zigbee-gw. 🙂

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.