useless useless skrev:
Jag kör med shelly.
Det är ju inte Zigbee...

Nej, men det är väl inget krav heller? Jag frågade bara om han hade några puckar att rekommendera.

tveksamt tveksamt skrev:
Nej, men det är väl inget krav heller? Jag frågade bara om han hade några puckar att rekommendera.
Visst, men sedan i onsdags har tråden handlat om zigbeetäckning så trodde det gällde det.

Det var ett sidospår. :)

tveksamt tveksamt skrev:
Det var ett sidospår. :)
Ok

Ja, nu när 5'an har kommit så ska väl alla 4'or reas ut.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Bytte upp mig istället från en RPi3 till en liten begagnad Dell-dator. Kör proxmox på den med HaOS och motioneye, och hårdvarumässigt slår den ju en Pi på fingrarna rätt rejält för en billig peng.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Provar att få till så att 2 ikea lampor tänds och släcks automatiskt.
Sunset är det sekunder, minuter eller timmar man sätter offset?

Är det service light.turn.on jag ska anropa och lägga till vilka device det gäller?

Du kan sätta offset i timmar, minuter eller sekunder.
offset: ”hh:mm:ss”

Ja, om de är definierade som lampor.

Automationssekvens för smart hem, aktiverar ljus vid solnedgång med fördröjning, inställbar ljusstyrka, identifierar specifika enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser Yaml ut

nino nino skrev:
Provar att få till så att 2 ikea lampor tänds och släcks automatiskt.
Sunset är det sekunder, minuter eller timmar man sätter offset?

Är det service light.turn.on jag ska anropa och lägga till vilka device det gäller?
Har inte kommit dit än men styr alltid min utebelysning med solnedgång.(Telldus)
Sen brukar det bli en offset på en halvtimme tidigare så brukar det blir bra.
Så här skrivs offset tiden in
https://www.home-assistant.io/docs/automation/trigger#sunset--sunrise-trigger

Det @nino frågar efter här hade jag gjort i en automation, han verkar ha gjort det som en sequence. Vad är fördelarna med det ena över det andra?

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det @nino frågar efter här hade jag gjort i en automation, han verkar ha gjort det som en sequence. Vad är fördelarna med det ena över det andra?
Fråga inte mig jag har ingen aning 🙂

• Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jo som jag skrev så har jag inte ställt in styrningen än men jag själv skulle göra det som en automation.
Kollade snabbt bara i manualen, ska iväg till en stuga och stänga vatten så har inte tid att testa.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.