4 267 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Holzman bordsfräs, någon som köpt eller har erfarenheter av?
Medlem
· Stockholm
· 4 490 inlägg
https://www.globaltools.se/maskiner...MI-czYtIvO7wIVAuqyCh0sqwMtEAQYASABEgJStPD_BwE
Någon som kan säga bu eller bä?
Priset känns som det säger att det är skräp.
/W
Någon som kan säga bu eller bä?
Priset känns som det säger att det är skräp.
/W
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Efter att ha köpt en holzmann-såg, som jag till slut körde till soptippen, så har jag en personlig vendetta mot märket.
Men den var inte ens överdrivet billig så jag förväntade mig något som fungerade...
Men den var inte ens överdrivet billig så jag förväntade mig något som fungerade...
Efter att ha hittat två i princip nya Holzmann metallbandsågar på olika skrothandlar och konstaterat att ingendera var värd att betala 50 cent kilon för helt enkelt för att renoveringen skulle ha blivit för omfattande så är jag skeptisk till märket.
Till saken hör att jag inte gruvade mig det minsta för att köpa en 140 år gammal klyvsåg som hade stått invuxen i en videbuske i 20 år minst och som behövde ny klingaxel och nya lager som skulle gjutas och bearbetas på plats i maskinstommen. Inte heller gruvade jag mig för att linda om ankaret och byta kollektor i en brunnen fräsmotor........
Men att renovera en splitterny Holzmann bandsåg skulle ha riskerat att bli för övermäktigt för mig.
Till saken hör att jag inte gruvade mig det minsta för att köpa en 140 år gammal klyvsåg som hade stått invuxen i en videbuske i 20 år minst och som behövde ny klingaxel och nya lager som skulle gjutas och bearbetas på plats i maskinstommen. Inte heller gruvade jag mig för att linda om ankaret och byta kollektor i en brunnen fräsmotor........
Men att renovera en splitterny Holzmann bandsåg skulle ha riskerat att bli för övermäktigt för mig.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plattjärn eller någon form av stolpsko för bjälklag
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som vill hjälpa till med ett takbyte?
Tak & Vind -
Vet någon vilken vagn dessa byggs på?
Bastu -
Börjar bli less på min Oneplus kamera! Någon som vet en lösning?
Teknik -
Känner någon igen denna tröskeltätlist?
Fönster & Dörrar