5 191 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Höja tomten rejält
Sida 1 av 2
Hej
Jag har länge gått i tankarna att fylla ut vid huset så att vi får en gräsmatta och carport i anslutning till huset. Har via en massbytarsite fått kontakt med ett stort företag som vill leverera utfyllnad kostnadsfritt. Vi ska försöka styra ihop ett möte i veckan men börjar få kalla fötter, har jag tänkt på allt?
Det är en stor utfyllnad, 500-1000kvm som ska höjas i snitt 3,5m. Tomten är stor och det är långt till närmaste granne men ska prata med vederbörande granne innan något skrivs. Det är inte stadsplanerat och enligt byggnadsnämnden är det grönt.
Vad mer bör jag tänka på och är det någon som fått sin tomt utfylld via en massbytasite?
Jag har länge gått i tankarna att fylla ut vid huset så att vi får en gräsmatta och carport i anslutning till huset. Har via en massbytarsite fått kontakt med ett stort företag som vill leverera utfyllnad kostnadsfritt. Vi ska försöka styra ihop ett möte i veckan men börjar få kalla fötter, har jag tänkt på allt?
Det är en stor utfyllnad, 500-1000kvm som ska höjas i snitt 3,5m. Tomten är stor och det är långt till närmaste granne men ska prata med vederbörande granne innan något skrivs. Det är inte stadsplanerat och enligt byggnadsnämnden är det grönt.
Vad mer bör jag tänka på och är det någon som fått sin tomt utfylld via en massbytasite?
Se till så det inte är lerschakt dom kommer med. Självklart skulle iaf jag prata med grannen.
Kan bli sura miner om det plötsligt börjar rulla lastbil efter lastbil på vägen och igen har talat om vad som är i görningen.
Det främjar för en god relation grannar i mellan att informera..
Kan bli sura miner om det plötsligt börjar rulla lastbil efter lastbil på vägen och igen har talat om vad som är i görningen.
Det främjar för en god relation grannar i mellan att informera..
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Har du räknat ut hur många billass det är och om vägen pallar för det?
Kontraktet ska skrivas med reservation för miljögifter och att massorna måste vara giftfria och att företaget tar på sig ansvaret om förorenade massor körs dit mitt ansvar ligger på att jag inte låter någon annan köra dit under kontrakt tiden. Marklov behövs inte eftersom det är en skogsbruksfasttighet.
Nu är projektet igång.
Det beräknas bli 20 000 ton i första skedet :eek:!
Vart också kollat vart massorna kommer ifrån och allt ser mycket bra ut. För säkerhets skull har avtal om gifter ECT tecknats. Massorna består av lera/jord.
Första 30 lastbilarna kom idag. Kanske har man gräsmatta till midsommar :wow:
Det beräknas bli 20 000 ton i första skedet :eek:!
Vart också kollat vart massorna kommer ifrån och allt ser mycket bra ut. För säkerhets skull har avtal om gifter ECT tecknats. Massorna består av lera/jord.
Första 30 lastbilarna kom idag. Kanske har man gräsmatta till midsommar :wow: