Hej
Jag är spekulant på en gammal Skånelänga. Huset består utav två våningar med rätt så lågt i tak på ovanvåningen. Jag undrar om man kan öppna upp till nock och flytta ut innerväggarna för att få mer takhöjd och utrymme? Se bild på hur det ser ut och bild 2 på hur jag hade velat att det blev.
Vincent
Jag är spekulant på en gammal Skånelänga. Huset består utav två våningar med rätt så lågt i tak på ovanvåningen. Jag undrar om man kan öppna upp till nock och flytta ut innerväggarna för att få mer takhöjd och utrymme? Se bild på hur det ser ut och bild 2 på hur jag hade velat att det blev.
Vincent
Renoverare
· Stockholm
· 44 inlägg
Det är väl i princip redan ”öppet till nock”. Vet inte hur det där är konstruerat, med lite tur finns det nån isolering i mellantaket. Att riva ut det låter som en synnerligen dålig idé.Vincesod skrev:
Hej
Vincent
Okej. Tanken var att om möjligt att minska på isoleringen och flytta ut innerväggarna så takbjälkarna blir synliga. Såg ett par göra något liknande i HusdrömmarS stockholmsamatören skrev:
Klicka här för att svara