Ska igång o lägga i golvet.
Har byggt ut köket o då gjutit en platta. i köket är det trä golv från början. men i den nya delen är det en gjuten platta. Problemet är att det blev höjdskillnad på golven o för att få i hop det utan en kant så behöver jag höja golvet på plattan ca 3-4 cm.

Kan jag först lägga plast på plattan o sen en spånskiva över det och sen pergo golvet överst.
Skulle det funka och kan man göra så?
Och kan man du ha vanliga spånskivor som man bara lägger kant i kant..

Du borde nog inte lägga plast direkt på en nygjuten platta. Det är mycket fukt i en platta, som måste få lång tid på sig att torka ur. Har du golvvärme i plattan kan det påskydna uttorkningen. Men det kan lätta ta 1 år innan en platta kan täckas in helt (eller mer)

4 cm är så pass mycket att det kanske skulle vara värt att gjuta på plattan, med en mycket lös självnivellerande betong. Att måsta bygga på med spånskiva på en gjuten platta käns lite tokigt, speciellt om du har golvvärme.

• Gilla
Fläktköparen
  • Laddar…
plattan är gjuten i början på våren så den har legat mer en ett halvår nu.. och jag ska inte ha golvvärme där heller..
Hmm ska kika runt lite till o höra runt me lite folk så får vi se hur det blir..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.