Hej,

Jag har länge funderat på högtryckstvätt nu när man bor i hus. Vi skulle behöva rengöra en grundmur och då börjar behovet av högtryckstvätt bli allvar.

De jag tittat på sen tidigare är :

Kärcher K7 Full Control
Kränzle K 1152 TST

Har inte uppfattat att det varit någon nämnbar rea på dem men nu ser jag att K7 har gått ner 1000 kr faktiskt.

Efter att ha tittat runt lite på forum så verkar Kärcher K7 vara en konsumentversion vilket också innebär lägre kvalité. Får uppfattningen om att folk inte alltid är särskilt nöjda med sina tvättar oavsett om det är en Kränzle, Kärcher eller Nilefisk vilket tyder på att det krävs lite efterforskning innan köp.

Vad ska tvätten användas tull?

- Tvätta trall
- Tvätta asfallt
- Tvätta bilen
- Tvätta grunden(betong)
- Rengöra avloppet(sköra äggskals ledningar)

De tvättar som står ut nu är :

Kränzle K 1152 TST
Kärcher HD 5/11 P Plus
Kärcher Xpert Pro HD 200
Bosch GHP 5-65 X
STIHL RE 129 Plus
STIHL RE 163 Plus

Jag vill såklart ge så lite som möjligt, 3000 kr hade känts lagom men kvalitén i det segment verkar tvivelaktig. Jag köper hellre dyrare som håller längre då och som kanske inte är allt för dyr att laga.

Edit : Vad jag förstår måste man även tänka på säkringarna i huset, vi har säkert inget överdimensionerat i dagsläget.

Redigerat:
T
Jag kan bara uttala mig om den tvätten jag valde, Stihl RE 129 Plus ifrån Gårdsman. Jag upplever än så länge kvalitén som god sett till priset. Den har bra tyngd och känns rejäl, men ändå hyfsat kompakt. Slangen med upprullare är följsam och bra. Tvättar bra gör den också :) Kort sagt en bra maskin, jag gav 3 000 och fick altantvätt på köpet. Den har jag dock inte testat ännu.

Jag hade en 20 meters förlängningskabel som den dock inte tyckte om. Det var en vanlig standardkabel, bytte mot en grövre variant och då gick den utmärkt! Så det kan också vara värt att tänka på :)

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Många bilvårdsföretag kör med Kränzle av den enkla anledningen att dom krånglar minst och tål mest. Å andra sidan startar väl priserna för Kränzle på säkert 6-7000.

Nilfisk har ett par fina modeller i sitt sortiment också.

Ska du tvätta trall och tänkt använda dig av en sån där tralltvättarmanick så kostar ju en sådan också en hel del stash. Värdelöst i mina ögon, men dem bryr sig ingen om förutom jag.

Kränzle inger kvalitet. Till och med plasten känns gedigen. Finns med tralltvättsmanick för en 8-9000 tror jag. Köp den tyska och få lite mer effekt (13A).

Kränzle is the shit. Har en 1152 och den är så gedigen, från slang till utförandet i sin helhet..deras tralltvätt köpte jag fr Tyskland, 1/2 priset.

Harald Boye skrev:
Kränzle is the shit. Har en 1152 och den är så gedigen, från slang till utförandet i sin helhet..deras tralltvätt köpte jag fr Tyskland, 1/2 priset.
Vad söker man på för att hitta tralltvätten?

Kränzle ufo typ..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.