Hej

Vi behöver mura om i vår fasad. Har någon ett parti med äldre tegel, 6 eller 12 cm, liggande som Ni vill sälja?

Fakta: Huset fasadmurat 1977 med tegel bränt från Högs tegelbruk i Kävlinge, Skåne. Leran kom från Helsingborgs Ångtegelfabrik, så även tegel därifrån borde vara Ok. Det är mycket mörkt brunt och hårt bränt. Allt av intresse även mindre antal sten.

Viktoria & Christer
 
  • hustegel-mini.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.