Medlem
· 15 inlägg
Ballingslöv har ett hörnskafferi, se bif. bild.. Måttet är ca.95x95 cm
Jag har ritat in en hörna med ett högskåp 60 cm dörr/lucka. Ser ju bra ut men hur bygger jag detta?
Är det någon som har byggt med Metodstommarna?
Önskar tips på en bra och enkel lösning.
Jag har ritat in en hörna med ett högskåp 60 cm dörr/lucka. Ser ju bra ut men hur bygger jag detta?
Är det någon som har byggt med Metodstommarna?
Önskar tips på en bra och enkel lösning.
Medlem
· 15 inlägg
Tackar!En mycket enkel skiss och en mycket enkel lösning. Sätt reglar på diagonalen i hörnet som du kan fästa högskåpet i.
Visa bilaga 504484
Det blir visserligen outnyttjat utrymme runt högskåpet men det är den enkla lösningen.
Jag har fläktrör och toalettrör i hörnan som tar ca 40x40 cm.
Önskar utrymmet som ligger utanför. Vill få så mycket förvaring som bara går.
Har sett en lösning på det. Bif. bild!
En mycket enkel skiss och en mycket enkel lösning. Sätt reglar på diagonalen i hörnet som du kan fästa högskåpet i.
Visa bilaga 504484
Det blir visserligen outnyttjat utrymme runt högskåpet men det är den enkla lösningen.
Medlem
· värmland
· 519 inlägg
hur gick de?
Det Ballingslövsskåp vi har är ca 102 cm i bakplanet. Sidorna är vanliga 60 cm sidor. Borde vara möjligt att bygga ett hörnskåp med delar från ett 60 högskåp med dörr plus lite egentillverkade delar. Gångjärnen måste troligtvis bytas till sådana som kan öppnas 120 grader.
Medlem
· värmland
· 519 inlägg
Ett problem är gångjärnen måste ha 153*
Man använder ju 45* när den ä stängd.
De kluriga är vart dom ska sitta.
Dom lyfter ju ut direkt.
Man använder ju 45* när den ä stängd.
De kluriga är vart dom ska sitta.
Dom lyfter ju ut direkt.
Byggde ett sånt i mitt förra hus. Använde skåpdörren från Kvänumkök och byggde resten i lösvirke. Har tyvärr ingen ritning men vill minnas att jag satte vertikala reglar som jag sen skruvade gångjärn på ena sidan och magnetlås i andra sidan. Sågade remsor från en skåpsida som sattes på utsidan.
Klädde insidan med gips och glasfiberväv och målade. La klinker på golvet.
Klädde insidan med gips och glasfiberväv och målade. La klinker på golvet.
Medlem
· värmland
· 519 inlägg
Ikea har gångjärnen som kallas 45*
Dom är gjorda för deras hörnskåp
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-vaegghoernskap-med-karusell-vit-veddinge-vit-s49120082/
Dom är gjorda för deras hörnskåp
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-vaegghoernskap-med-karusell-vit-veddinge-vit-s49120082/