2 677 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Hjältevadshus Östergötland
Är det någon som har erfarenhet av att bygga med hjältevadshus i Östergötland? vad är era erfarenheter? Jag är nyfiken. Kom med både positiv och negativ kritik.
Tar upp denna tråd igen. Är det verkligen ingen som byggt med Hjältevadshus? Skriv ni som byggt hjältevadshus runt om i hela landet om era erfarenheter.
Vi bygger i Blekinge och vårt Staffansgården kommer om ca tre veckor. Otroligt spännade. Än då länge har allt flutit på fint. Det jag tycker är mindre bra är att det är delad entreprenad, men säljaren har rekomenderat oss en grundentreprenör som vid närmare kontroll fått bra referenser av tidigare byggare och besiktningsmän. Jag hoppas att även vår grund blir bra. Säljaren i Blekinge är jättebra. Inte alls så där "gåpåig" som andra varit. Fråga på om det är nåt du undrar.
Är ganska ny inom detta område än så länge. Kan du förklara delad entreprenad för mig? ???Tinalina skrev:
Berätta också gärna om ert husbygge. Vad kommer det att kosta?
Vi har varit lite inne på Björken och fått en första kostnadskalkyl på det huset.
Delad entreprenad innebär att vi skrivit två kontrakt. Ett med H-vadshus och ett med den som gör grunden. Det finns bra förklaringar på konsumentverkets hemsida:
http://www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1403&lngArticleId=3573
Vårt Staffansgården kommer att kosta 2 milj och i det ingår alla kostnader för tomt, grund, anslutningar etc. Det som tillkommer är garage, inredning av ovanvåning (nån gång om några år) och finplanering av tomten.Vi tittade först på Björken och var väldigt förtjusta i det, men vi fick inte bygga med 45 graders taklutning, och då blev det lite litet på ovanåningen tyckte vi. Vi har gjort en del tillval men försökt att begränsa oss mycket. Vi har dock ändrat lite på planlösningen och har nu ett björkenkök (med bardisk) istället för köksö. Vi har också uppgraderat diskmaskin och fläkt (och valt andra luckror i köket) Du kan få en lista med alla tillval och priser av din säljare, det tyckte vi var jättebra. Vi visste vad det skulle kosta direkt. Vi hittade vår tomt i januari och 1 juli flyttar vi in. Känns underbart!
http://www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1403&lngArticleId=3573
Vårt Staffansgården kommer att kosta 2 milj och i det ingår alla kostnader för tomt, grund, anslutningar etc. Det som tillkommer är garage, inredning av ovanvåning (nån gång om några år) och finplanering av tomten.Vi tittade först på Björken och var väldigt förtjusta i det, men vi fick inte bygga med 45 graders taklutning, och då blev det lite litet på ovanåningen tyckte vi. Vi har gjort en del tillval men försökt att begränsa oss mycket. Vi har dock ändrat lite på planlösningen och har nu ett björkenkök (med bardisk) istället för köksö. Vi har också uppgraderat diskmaskin och fläkt (och valt andra luckror i köket) Du kan få en lista med alla tillval och priser av din säljare, det tyckte vi var jättebra. Vi visste vad det skulle kosta direkt. Vi hittade vår tomt i januari och 1 juli flyttar vi in. Känns underbart!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden