12 053 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Hjältevadshus byggsätt - Bra / Dåligt?
Vi byggde ett Staffansgården 08 med en hel del tillval och en helt egen planlösning vi betalade strax under 2 mille. Vi är skitnöjda med huset det enda som vi inte gillar är att det knakar en hel del i huset, helst nu när det blir lite kallare. Kanske nåt man får räkna med i ett nybyggt trähus men detta 'r något som jag hoppas "sätter" sig efter vintern så man slipper det. Kvaliteten överlag måste jag säga är kanon och då brukar jag vara petig som gammal snickare. springorna nån nämde vet jag inte om de har längre pga. nytt byggsätt som de skulle börja med. Men hur jobbigt är det? Det är ju bara att tapetsera om och spackla efter ett par år..
Någon mer som tycker det knakar/knarrar oroväckande mycket, går det över?
HJÄLTE
Någon mer som tycker det knakar/knarrar oroväckande mycket, går det över?
HJÄLTE
Vårt Staffansgården blev klart i slutet av 05.
Det knakar en hel del i väggarna när nån går på ovanvåningen, i bland mer något annat ljud än knak, annars hör jag inget knakande.
Jo... så låter det, från grunden, inne i vinkeln om nån sätter ner hälarna hårt/ springer. Men det har blivit bättre
Det knakar en hel del i väggarna när nån går på ovanvåningen, i bland mer något annat ljud än knak, annars hör jag inget knakande.
Jo... så låter det, från grunden, inne i vinkeln om nån sätter ner hälarna hårt/ springer. Men det har blivit bättre
Klicka här för att svara