10 596 läst ·
15 svar
11k läst
15 svar
Hjälp, vad är detta för gångjärn (innerdörrar)?? [BILDER]
Hej,
Det är så att vi har flyttat in till en lägenhet där vi vill byta innerdörrar, men problemet är att jag inte vet vad det är för sorts innerdörrar jag ska köpa? Först så misstänkte jag att det var gammal standard-dörr då lägenheten är nångång från 60-talet. Men gångjärnen ser väldigt speciella ut, inte som dem gamla klassiska Själva måtten verkar stämma med gammal-standard innerdörr iallafall.. Så till min fråga känner nån igen dem här gångjärnen (se bilderna)? Kan jag använda gammal standard dörr till dem här?? Tacksam för svar!
Det är så att vi har flyttat in till en lägenhet där vi vill byta innerdörrar, men problemet är att jag inte vet vad det är för sorts innerdörrar jag ska köpa? Först så misstänkte jag att det var gammal standard-dörr då lägenheten är nångång från 60-talet. Men gångjärnen ser väldigt speciella ut, inte som dem gamla klassiska Själva måtten verkar stämma med gammal-standard innerdörr iallafall.. Så till min fråga känner nån igen dem här gångjärnen (se bilderna)? Kan jag använda gammal standard dörr till dem här?? Tacksam för svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pinngångjärn. Användes oftast till skåpluckor,
Liknande finns t.ex hos Theofils:
http://www.theofils.se/produkt/Gangjarn-4023--22232.aspx
Liknande finns t.ex hos Theofils:
http://www.theofils.se/produkt/Gangjarn-4023--22232.aspx
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
lär nog knappast gå att få dit i en modern dörr som mestadels består av wellpapp heller. Antar att bostaden i övrigt har såna där runda handtag som är vanliga i usa ? Antar att de köpt dörrar och allting där.
är det standard mått så går e ny dörr in.Stefan1972 skrev:
dessa gångjärn är även använda i sverige en tid och inte bara på inredning
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
jo men jag menade gångjärnen in i en annan dörr. Moderna pressade dörrar har väl knappast trä så det går att få in såna där på nåt hållbart sätt ?