Hej ska tillfälligt lyfta bort ett element och sedan sätta tillbaka det igen.
Tänkte om någon kunde tipsa om hur detta lättast går till väga..
Tänkte om någon kunde tipsa om hur detta lättast går till väga..
Ta kort på där rören går till och se om du hitter en avstängningsventil.
Om frågetecknet är en förgrening eller ventil kan jag inte se. Sitter locket löst? Om du kan losaa det med handkraft så har du ett vred under för att stänga av det röret. Om det sitter åtdraget är det mer riskigt att kolla...
Om frågetecknet är en förgrening eller ventil kan jag inte se. Sitter locket löst? Om du kan losaa det med handkraft så har du ett vred under för att stänga av det röret. Om det sitter åtdraget är det mer riskigt att kolla...
Tja!D Melb skrev:
Tack.
Ingen ballofix eller liknande finns, har dock varmvatten avstänging i garderoben brevid.
Jag skruvade bort locket, det sitter mycket riktigt något där.
Den är max skruvad motsols.
Om jag vrider 15-20° till börjar det droppa vatten. Drog några fram några varv medsols men hände inget. Frågan är hur den ska stå eller skruvas?
Ventilen på bilden stänger om du skruvar medurs.
För att tömma elementet (när du har det trycklöst) öppna luftskruven längst upp på elementet sedan skruva av kopplingarna där rören går in blå och grön... Ha några handdukar under...
För att tömma elementet (när du har det trycklöst) öppna luftskruven längst upp på elementet sedan skruva av kopplingarna där rören går in blå och grön... Ha några handdukar under...
Tack!!D Melb skrev:
Så jag stänger ventilen, luftar och skruvar av allt, sen tillbaka i omvänd ordning?
Mvh T
Du stänger bara det röret som ventilen sitter på. Du behöver följa det andra röret till... och stänga av det ochså, du nämnde något i en garderob. När du sedan sätter tillbaka så kan systemet behöva fyllas på..
Var kommer vattnet ifrån? Komunalt värmesystem eller eget?
Var kommer vattnet ifrån? Komunalt värmesystem eller eget?
Okej.D Melb skrev:
Det är kommunalt, lägenhetens vatten avst sitter i garderoben!
Ok hur fyller man på?
Tacksam för all hjälp!!
Klicka här för att svara