Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Hej, har en H/K BDS 275 som jag oxå kan använda som media spelare via DLNA. Har en NAS som den hittar men får bara visning på delar av mitt film bibliotek!!. Typ fram till mapp där filmer börjar på H totalt 105st fram till dit. Kollar jag på filmer så visas 165st filer. Har ju funkat tidigare. Inga problem via boxee där visas allt. Knepigt, hittar ingen direkt inställning dör just detta. Tips önskas
Samt helt plötsligt.. visas inte NASen under fliken Nätverk i min dator nu mer! Men går jag in via Frontview så ser jag alla?!
Om det vore nått med en brandvägg varför ser jag bara vissa då.
Behöver hjälp...DLNA är i kryssad i NASen som är en Netgear NV+
Samt helt plötsligt.. visas inte NASen under fliken Nätverk i min dator nu mer! Men går jag in via Frontview så ser jag alla?!
Om det vore nått med en brandvägg varför ser jag bara vissa då.
Behöver hjälp...DLNA är i kryssad i NASen som är en Netgear NV+
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
har mappat ip adressen på"den här datorn" då kommer jag åt alla utan problem. Men visas inte i Nätverk och bara i liten del i ena media spelaren?!!!
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Tror inte på ett codec problem eftersom den visar tex filmer från A- H t ex. Alla övriga efter ett visst antal visas inte. Känns nog mer som ett utdelnings problem.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
tidigare har NASen alltid kommit upp under fliken "Nätverk" se bild. Men numer gör den inte det. Jag får även upp kataloger som ej finns på NASen om jag öppnar via Frontview eller boxee. Testade med telefon blir det samma konstiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Läget nu. Inga problem på några av mina PC. Boxee funkar, dvs får alla filer. Men HKn samt även 8player på min telefon har samma problem endast 105 filer visas.(??!!) måste vara nått med utdelning. Är ganska säker att detta började efter jag började med win 8. Som jag inte fattar se bild är varför den hittar. Den som är i mitten på bilden som visas. Kollar jag i den visad endast 105 filer. Men det är den övre som är hela nas biblioteket jag vill den skall hitta som boxeen hittar där alla min media filer finns. Blir galen! Kom igen nu med hjälp!
Så här ser det ut när jag öppnar som det skall se ut med foldrar
Så här ser det ut i 8player, HKn samt när jag öppnar den som heter namn:readynas NV+ som de hittar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut när jag öppnar som det skall se ut med foldrar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut i 8player, HKn samt när jag öppnar den som heter namn:readynas NV+ som de hittar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Löst. Några korrupta filer gjorde att den inte synkade helt och hållet. Boxee har en egen synk.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Nä..har inte uppdaterat den överhuvudtaget faktiskt. Blir det en ny upplevelse??😄
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Mattias_Jo1 skrev:
http://kodi.wiki/view/Boxee_Box
Två steg:
1. Installera Boxee+Hacks enl. punkt 3.1 i guiden ovan.
2. "Installera" Kodi enl. punkt 3.2 (det finns tre metoder, föreslår enl. punkt 3.2.1 från ett USB)
Länken under 3.2.1 som pekar på image-filen (Kodi för Boxee) pekar inte till den senaste. Kör med denna på USB-minnet istället:
http://boxeed.in/forums/viewtopic.php?f=13&t=148&start=20
Men du måste genomföra punkt 1 (3.1) först.
Kan se lite komplicerat ut men det är det egentligen inte, läs igenom det några gånger först bara.
Finns nog andra guider också - googla (kolla även Youtube)
Har du ingen erfarenhet av Kodi så rekommenderar jag att du installerar det på en dator och testar runt lite. Är otroligt bra och användarvänligt.
http://kodi.tv/
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Äntligen fått fingrarna ur...men gör exakt som 3.1 men får inte punkt 8 att köra igång. Den är bara grön och startar inte installationen! Frågan om det har nån betydelse vilket format USBn är i?
Redigerat:
