1 313 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hjälp! Mur eller plank - vilket material?
Vi hamnade i en helt ny situation då vi hastigt och lustigt bestämde oss för att köpa Svärfars hus, istället för att köpa tomt och bygga nytt, som varit vårt fokus under de senaste månaderna. Svärfars hus är ett gediget stenhus, ritat av svärfar själv och uppfört 1981.
Trädgården är ca 700 kvm och saknar staket till grannen - något som jag känner är prioritet nummer ett, eftersom vi har en dotter som är 10 månader. Förr eller senare vill hon upptäcka världen...
Enligt svärfar så har en mur varit på tal mellan grannarna och honom, och det är väl något vi också kan tänka oss, men med 40 meter mur i 1.40m höjd så blir det en DYR mur, märker man när man forskar lite.
Någon som har bra tips på billiga alternativ?
Trädgården är ca 700 kvm och saknar staket till grannen - något som jag känner är prioritet nummer ett, eftersom vi har en dotter som är 10 månader. Förr eller senare vill hon upptäcka världen...
Enligt svärfar så har en mur varit på tal mellan grannarna och honom, och det är väl något vi också kan tänka oss, men med 40 meter mur i 1.40m höjd så blir det en DYR mur, märker man när man forskar lite.
Någon som har bra tips på billiga alternativ?
Det handlar om insyn, HELST skulle man kanske vilja ha en 180 cm hög mur , men frågan är vad grannen hade sagt om det. Just nu står det tre fula tremeters Thujor i tomtgränsen och de skymmer all kvällssol som någonsin kunnat ge oss lite mys, jag skulle kunna tänka mig att fälla dem i morgon men vi måste ju hitta på en lösning på hur vi skaffar oss insynsskydd och skydd mot en rymmande unge OCH så behöver det ju inte kosta 50 000:-...
Klicka här för att svara