En säljare från Eksjöhus kommer till oss ikväll. Är det något man skall tänka på, frågor osv. sånt som är bra men lätt att glömma. Är skraj att få en riktig lockbild som sedan bara krachar, därför tänkte jag om ni har några sista minuten tips.

Tjena
Ta det lugnt och be honom dokumenter allt han lägger fram.
Han är också skyldig att ge er en kalkyl där alla kostnader ska vara med.
Det säkraste sättet är att få alla förändringar du vill ha prissatta och att han tar fram fasta priser på alla entreprenader innan ni skriver på något kontrakt.
Det får inte ligga något utanför, t ex om ni begär en förändring eller andra vitvaror skall detta ändras i kalkylen så att den alltid är uppdaterad. Gå inte på att det där tar vi senare det kostar så lite!
Glöm inte kostnader för att planera tomten eller alla andra kostnader som säljaren inte bryr sig om som t ex
Bygglov, pantbrev, kvalitetsansv, fuktprov, utsättning, miljö och hälsa m.m.
Be han återkomma om han inte har alla uppgifter!
Lycka till!

En fråga är om han har några referenshus , som är byggda av samma snickare som ni ska använda er av .

MVH adam

Om jag nu hinner innan ert möte, har jag själv fått rådet att fråga om vad som inte ingår.

vi har haft mötet och det gick bra. Skönt med en säljare som inte snackar om vad andra firmor har för minus. Han visade papper på allt om material, standard, tillval och priser. Lite dyrt ( i alla fall för vår smak) men bra att ha ett pris att utgå från när man pratar med andra firmor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.