Hej allihopa!

Nu har distansarbetsavtalen landat, och det verkar som hemmajobb kommer att vara en stor del av livet även efter pandemin...

Jag har hankat mig fram med lånad överbliven utrustning från jobbet, men nu tänkte jag satsa några slantar på hemmakontoret, och köpte höj/sänkbart skrivbord och en 4k-skärm med PD och DP :rofl: över USB-C som rensar upp och man slipper den kassa dockstationen..

Men tangentbordet är fortfarande under all kritik, och då menar jag e-waste-nivå...

Jag har modesta krav;
Fullstorlek, jag skriver inga romaner, men använder numpad en del..
Hyfsat tyst, vi är ibland två på kontoret.
Gärna trådlöst, om det går att använda nuförtiden? Mina erfarenheter från BT-tangentbord anno Microsoft 2006 är inte bra..
Nån form av kvalitet..
Pris runt 1500 spänn kanske?

Tittade lite på Das keyboard 4 nånting, och nått Ducky, men det kanske finns något annat därute som jag missat?
 

Bästa svaret

Logitech MX Keys Wireless. Tyst och sköna knappar.

Jag har varit nöjd med samtliga av Logitechs tangentbord jag har haft. Men MX Keys är i en klass för sig.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hum.. Tittade lite på det, hur ofta behöver man ladda?

Och är uppkopplingen felfri? Mitt förra trådlösa tangentbord slog jag bokstavligen sönder mot balkongräcket för att det missade tryckningar..
 
Logitech ergo K860,
https://www.logitech.com/sv-se/products/keyboards/k860-split-ergonomic.html
Skönare för handlederna, blir mindre belastning på handlederna tack vare att handlederna blir rakare. Två AAA-batterier, håller länge. Blåtand & Unifying.

Gällande mus, Logitech MX Master 3S,
https://www.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-master-3s.910-006559.html
eller MX Vertical, https://www.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-vertical-ergonomic-mouse.910-005448.html
eller MX Ergo, https://www.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-ergo-wireless-trackball-mouse.910-005179.html
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
boschkenta
Logitech MX är säkra kort. Har jobbat hemifrån heltid i 8 år och kört en del MX. Numera har jag ett trådat men mitt sista trådlösa tror jag gick drygt ett år per batteribyte vid 8h/dagen. Ganska stabilt :cool:
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Logitech ergo K860,
[länk]
Skönare för handlederna, blir mindre belastning på handlederna tack vare att handlederna blir rakare. Två AAA-batterier, håller länge. Blåtand & Unifying.

Gällande mus, Logitech MX Master 3S,
[länk]
eller MX Vertical, [länk]
eller MX Ergo, [länk]
Frågan är om man kanske skulle ta sig till någon elektroniklada och se vad dve har uppställt, för att känna på ett ergonomiskt tangentbord...
 
MrJay
Åk till närmaste elgiganten och leta upp ett tangentbord du trivs med. Smaken är som baken, delad.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Det bidde ett MX Keys, det kändes helt ok... (y)
 
  • Gilla
Mats och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.