16 881 läst ·
38 svar
17k läst
38 svar
Hjälp mig välja Klippo!
Nej jag läste någonstans på klippo.se att det skulle fyllas på och sedan skulle det även bytas efter 5 timmars körning eller någonting sådant.
Men nu har frun dessutom fått kalla fötter och vill vänta "till nästa vecka" innan köp, vad för gott det nu kan tänkas göra.

Men nu har frun dessutom fått kalla fötter och vill vänta "till nästa vecka" innan köp, vad för gott det nu kan tänkas göra.
Vanlig rekommendation för många motorer och växellådor. Anledningen är att ev. "smuts" från produktion, montering och "komponenttillpassning vid första körning" ska avlägsnas.clain skrev:
Kör med en ny 4.5 hk Honda ohv motor, och snacka om soppa snål. en ½ liter på 1500 kvadrat gräsmatta med uppsamlare. Den gamla 3,5 hk Briggs & stratton classic (8 år gammal) drog 4 liter...
Men tror nog att nya Briggs & stratton dricker mindre än min gamla klippare...
Men tror nog att nya Briggs & stratton dricker mindre än min gamla klippare...
Jo lite så var det ju först, fast frugan som ville ha vibrationsdämpande då, men efter rekommendation även från handlarn att det var onödigt för privatbruk så lutar det åt en Excellent S GCV...MathiasS skrev:
Men dessvärre har hon nu hunnit smälta irritationen över att gamla klipparn gick sönder och börjat överväga kostnaden för en Klippo.
Får se hur länge hon står ut med oklippt gräsmatta innan hon, tänker om & tänker rätt.
Fundera över vad du behöver för att klippa gräs...Ahlesten skrev:Förlåt för trådkapningen men jag håller på och kollar gräsklippare inför flytten till huset (1/7) och har snöat in mig på Klippo men har en polare som sa att jag borde kolla in Stiga också.
Vad är egentligen skillnaden på dessa och varför bör jag välja en Klippa före en Stiga? Jag har titta på två maskiner och det är Excellent S och motsvarande från Stiga, samma funktioner på båda... men det skiljer 3000:- i pris på K-rauta till Stigans fördel.
Tänker inte vara dumsnål för att sen behöva byta, är Klippon värd pengarna så är det inget att snacka om, men jag vill heller inte gödsla med pengarna hos handlarna i onödan.
Ofta långt, blött när du klipper? - Köp med sidoutkast!
Ofta kort och torrt? - Köp med mulcher
Halvlångt och torrt? Mulcher och uppsamlare
Jag kan tipsa om en klippare som är bra för det mesta. Jag är nöjd med den. Toro Sr4. Har "allt", även aluminiumkåpa (som klippo). Kolla in den här http://www.hako.se/swe_swe/grasklippare-for-din-tradgard/TORO_Automatic_53.php?we_editDocument_ID=12301
Lycka till!
/J
Stod och pratade med grannen i lördags och det visade sig att han hade ett par klippare över som bara stod på firman hans, tog med en hem som vi kunde få.
Frugan blev glad att vi fick lite respit med att köpa en ny. Och jag blev glad för det blev en Klippo ändå, fast med en B&S motor då.
Dessvärre hade han tagit bort hantaget nån gång och hittade det inte nu, så fick ta från den gamla och borra & böja till det lite för att det skulle passa. Vet nån vad ett original handtag kan kosta ?!?
Fina grejer även om den säkert har en hel del år på nacken.
Frugan blev glad att vi fick lite respit med att köpa en ny. Och jag blev glad för det blev en Klippo ändå, fast med en B&S motor då.
Dessvärre hade han tagit bort hantaget nån gång och hittade det inte nu, så fick ta från den gamla och borra & böja till det lite för att det skulle passa. Vet nån vad ett original handtag kan kosta ?!?
Fina grejer även om den säkert har en hel del år på nacken.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
