4 515 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Hjälp mig planera köket!
tyckte bättre om den första version. Modifierat med jalusiskåp för mickron och andra köksapparater som linska föreslagit.
I din sista tycker jag inte om att källartrappan blir blockerat, högt placerat micro , och vägghörnskåp som rubbar balansen och är obekväm att använda - man får gräva sej in för att få ut det som står längst inne. För stor bänkyta ? .... Har själv problem med tidningar och all möjligt som samlas där du har microbänken ....mycket kommer att hamna där bara för att det finns plats att lasta på
.
gaia
I din sista tycker jag inte om att källartrappan blir blockerat, högt placerat micro , och vägghörnskåp som rubbar balansen och är obekväm att använda - man får gräva sej in för att få ut det som står längst inne. För stor bänkyta ? .... Har själv problem med tidningar och all möjligt som samlas där du har microbänken ....mycket kommer att hamna där bara för att det finns plats att lasta på
gaia
Hejsan,
Tack för feedbacken!
Det finns ingen källare i huset utan köket ligger på bottenvåningen. Dörren in under trappen i den ena lösningen är endast till "trappskrubben" (förvaring). I den lösningen med kyl/frys till vänster går det ju att göra en liten dörr från hallen istället. Visst är det lättare att komma in i skrubben om man har en dörr från köket men jag tycker det funkar med en dörr från hallen också.
Jag tror det lutar mot att det blir den senare lösningen (från inlägg #14). Det blir ju både mer bänkyta och mer väggskåp. Kanske att man ska ställa Micron på bänken och ha ett vitrinskåp där micron är på bilden. Det känns snyggare att man slipper se 2 högskåp (kyl & frys) direkt när man kommer in från hallen. Det är ju snyggare att se bänken med vitrinskåpen och "gömma" kyl/frys i hörnet istället. En nackdel med lösningen är att det är aningen trång att få in fönsterna mellan skåpen men det går även om det blir knappt. Skåpen kommer sitta nästan direkt mot fönsterfoderna.
Tycker ni att det är ett stort problem att hörnskåpet inte har vitrinlucka om alla andra väggskåp har det?
//Jonas
Tack för feedbacken!
Det finns ingen källare i huset utan köket ligger på bottenvåningen. Dörren in under trappen i den ena lösningen är endast till "trappskrubben" (förvaring). I den lösningen med kyl/frys till vänster går det ju att göra en liten dörr från hallen istället. Visst är det lättare att komma in i skrubben om man har en dörr från köket men jag tycker det funkar med en dörr från hallen också.
Jag tror det lutar mot att det blir den senare lösningen (från inlägg #14). Det blir ju både mer bänkyta och mer väggskåp. Kanske att man ska ställa Micron på bänken och ha ett vitrinskåp där micron är på bilden. Det känns snyggare att man slipper se 2 högskåp (kyl & frys) direkt när man kommer in från hallen. Det är ju snyggare att se bänken med vitrinskåpen och "gömma" kyl/frys i hörnet istället. En nackdel med lösningen är att det är aningen trång att få in fönsterna mellan skåpen men det går även om det blir knappt. Skåpen kommer sitta nästan direkt mot fönsterfoderna.
Tycker ni att det är ett stort problem att hörnskåpet inte har vitrinlucka om alla andra väggskåp har det?
//Jonas
Hej,
Jag fick en länk till en blogg som PM:
http://ivillagra.blogspot.com/2007/12/kket-idag.html
Ett jättefint kök!
Med inspiration av bloggen tar jag bort hörnväggskåpet och ersätter det med ett vanligt vitrinskåp (med ca 5cm passbit längst in). Jag tar även bort micron och ersätter även det skåpet med ett vitrinskåp för dett det ska bli mer enhetligt.
Se bifogad bild på senaste lösningen.
//Jonas
Jag fick en länk till en blogg som PM:
http://ivillagra.blogspot.com/2007/12/kket-idag.html
Ett jättefint kök!
Med inspiration av bloggen tar jag bort hörnväggskåpet och ersätter det med ett vanligt vitrinskåp (med ca 5cm passbit längst in). Jag tar även bort micron och ersätter även det skåpet med ett vitrinskåp för dett det ska bli mer enhetligt.
Se bifogad bild på senaste lösningen.
//Jonas
Klicka här för att svara
