178 420 läst ·
151 svar
178k läst
151 svar
Hjälp mig med Stiga Park 2000
Här finns det nya... http://www.stiga.se/products/stiga_se/tillbehor/klippaggregat-park.htmlmekare skrev:
Men, vad är det för problem med det gamla?
hej!
har hittat en stiga park 2000 till salu, men i annonsen står det:
"...men en rem har gått av mellan motorn / klippdäcket är av...."
Kollar jag i stigas reservdelskatalog hittar jag drivremmar till "Kraftuttag - aggregat", kan det vara den som behövs?
drivrem till klippbordet verkar inte finnas??? (hoppas den inte är av iaf...)
Kollar jag i stigas reservdelskatalog hittar jag drivremmar till "Kraftuttag - aggregat", kan det vara den som behövs?
Min stiga park 2000 laddar 23 volt.
Har letat efter laddningsregulatorn men hittar den ej.
Har hittat en tunn röd tråd under svänghjulet som går bak till vad som ser ut som ett relä brevid batteriet. Den tunna tråden är ansluten på samma plint som en grövre som går till batteriet. Andra plinten går till startmotorn. Samt ett par tunna till längre ned på relät.
Men vart sitter regulatorn någonstans ?
Har letat efter laddningsregulatorn men hittar den ej.
Har hittat en tunn röd tråd under svänghjulet som går bak till vad som ser ut som ett relä brevid batteriet. Den tunna tråden är ansluten på samma plint som en grövre som går till batteriet. Andra plinten går till startmotorn. Samt ett par tunna till längre ned på relät.
Men vart sitter regulatorn någonstans ?
Relät som du har hittat är till 99% laddningsregulatorn. Kolla efter motornummer på sidan av motorn och sök sedan på Briggs & Stattons hemsida så hittar du rätt reservdel. Har bytt på större och nyare modeller och de sitter normalt på sidan av motorn.
/Göran
/Göran
Tänk på att det är snikmodellen med "lilla" 6 hästarsmotorn, den var billig men var inte så populär då den var lite motorsvag och hade svårt att orka lite högre gräs.Pehr81 skrev:hej!
Hej, någon som hittat en shop mn kn beställa filter från?
Min går aningen ogämt och behöver nog byta fiter
Min går aningen ogämt och behöver nog byta fiter
Nej! Tack för tipset Marcus