20 988 läst ·
132 svar
21k läst
132 svar
Hjälp mig med mitt nyårslöfte - Minst tre nya blåa Bosch i år!
Mexitegel är ju TS.MathiasS skrev:Herkules? Är inte det lite offtopic i denna tråd? Jag tycker du ska respektera trådskaparens önskemål om att hitta tre lämpliga användningsområden för lite nya blåa verktyg - då kan man inte börja prata om herkules på det där viset.
Jag har förövrigt haft TVÅ Herkules innan det blev en gts10, nu är behovet av att uppgradera borta.
Haha, skulle bara se reaktionenMathiasS skrev:Herkules? Är inte det lite offtopic i denna tråd? Jag tycker du ska respektera trådskaparens önskemål om att hitta tre lämpliga användningsområden för lite nya blåa verktyg - då kan man inte börja prata om herkules på det där viset.
Jag har förövrigt haft TVÅ Herkules innan det blev en gts10, nu är behovet av att uppgradera borta.
Medlem
· västernorrland
· 139 inlägg
Trodde att det rörde sig om panel till ett helt hus. Nu när så inte var fallet så rekommenderas GTS 10 XC varmt. Blått är flott.
Liten uppdatering, hittills har det blivit en GOP300 och en spontanköpt skena a'la FSN1600, men så visade det ju sig att FSN1600 inte är kompatibel med min GKS55 utan det måste vara den senare GKS55ce...Jämmer och elände, det enda rätta är väl att byta ut den till en ce antar jag och så köpa sig en GKT55 och en skena till.....Frågan är vilken längd man ska ha på den andra skenan? Läste att man inte ska ha två lika långa?
Som bonus får det nog bli en GSB 10 RE också, tror 6:an blir för klen - vill kunna borra i metall mer än 6,5 mm....
Som bonus får det nog bli en GSB 10 RE också, tror 6:an blir för klen - vill kunna borra i metall mer än 6,5 mm....
GCEmexitegel skrev:Liten uppdatering, hittills har det blivit en GOP300 och en spontanköpt skena a'la FSN1600, men så visade det ju sig att FSN1600 inte är kompatibel med min GKS55 utan det måste vara den senare GKS55ce...Jämmer och elände, det enda rätta är väl att byta ut den till en ce antar jag och så köpa sig en GKT55 och en skena till.....Frågan är vilken längd man ska ha på den andra skenan? Läste att man inte ska ha två lika långa?
Jag har 2st 1600mm och en 800mm, de har funkat bra för mig.
Ska en skiva delas på längden åker 2x1600 fram, på bredden en 1600.
800 skenan åker fram vid kortare sågning.
Jag tror ta mig tusan att jag äntligen lyckats ha ihjäl min gröna skruvdragare
. Eller, ja, batterierna orkar inte många skruv längre, maskinen i övrigt tuffar på utan bekymmer.....
Så nu får det bli en blå dragare
.
Så nu får det bli en blå dragare
Känner igen det där. Min gröna överlevde även den blåa som ersatte den när batterierna dog. Nu är både den gröne och blåa adjöss pga batterierna och ersätta av ytterligare en blå, dock med andra batterier så nu blir dom liggande.....