Hej,

Behöver lite råd från de medlemmar som hållit på med airlessmålning.

Jag testade en HVLP-spruta och blev väldigt missnöjd med hur det fungerade. Har därför tänkt att uppgradera lite och gå på en Wagner Project pro 117. Om någon har ett annat förslag så mottas det gärna.

Frågan jag eg. behöver hjälp med är vilka munstycken och andra saker ni kört med vid målning inomhus. Jag hittade en genomgång där en riktig målare körde med Gracos munstycken i storlekarna 210 för finare jobb och 517 eller 521 för väggar och tak.

Med tanke på vad munstycken, filter och annat kostar så vill jag gärna bilda mig en bättre uppfattning om vad andra använt innan jag köper.

Även tips på var man kan köpa tillbehör hade varit trevligt. Jag har sökt med ljus och lykta den senaste timmen efter en återförsäljare som har wagners förlängningspinne och hittar nada. Lyckas inte ens hitta vilken gänga de kör med så att jag ev. kan köpa en tredjeparts. Väldigt frustrerande.

Tjipp.

Jag har målat väggar och tak med det munstycke som följer med sprutan, tror det är Large.
Tillbehör som munstycken och filter finns hos t.ex. Hornbarch. Mer avancerade tillbehör hittar du i målarproffshandeln, t.ex. Nordsjös proffsbutiker.

Jag köpte förlängning hos Jula och den passade fint. Men jag tror den har utgått ur julas sortiment.

• Gilla
Jonatan Rullman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.