Hej

Har nyligen köpt ett hus av en släkting och det ingick en del maskiner i köpet.
Då jag inte är intresserad av att snickra och de tar upp en del plats tänkte jag försöka bli av med en del.

Problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska sätta för pris på dem.
I första hand är det två maskiner jag skulle vilja be om hjälp att värdera.

Den ena är en bandsåg "Proofy BS 330" ser helt oanvänd ut.

Den andra är en snickerimaskin "Luna master W59" i fint skick med mängder av tillbehör.

All hjälp uppskattas.

Tror jag betalade 2000kr för en sådan bandsåg för cirka ett år sedan. Högt eller lågt vet jag inte.

Kollar man på blocket så finns 2st Luna W57 för 14000kr ,kan vara lite vägledande även om det ej är samma sorts maskin

Tack så mycket för hjälpen.

Att lägga ut Snickerimaskinen för någonstans runt 17.000-20.000Kr och bandsågen för 1500-2000Kr känns ok då?

Tack för all hjälp. Vi får se hur det går men tack för att ni tog er tid.

/Mvh Lars

Hej,

Väcker en gammal tråd till liv. Någon som har ett hum om priset för en Bandsåg Proofy BS 330?
Jag har blivit erbjuden att köpa en...men vill gärna höra era ord om värderingen.

Mvh

Är det den gröna som ser ut så här http://www.auktionsgruppen.se/Objekt.aspx?i=5064#!prettyPhoto

Brukar väl gå runt 1000-2000 på blocket, auktionen ovan slutade med 1350.

Den grå vita ser lite stöddigare ut med större bord och annat anhåll http://salatorget.se/annons/2037038/proofy_bandsag

Ärligt talat vet jag inte vad de är värda, de är kinamaskiner med vad det innebär. Vissa kan man aldrig få fason på, andra kan fungera ganska bra efter lite mekande. Jag skulle nog inte byta min Inca mot en sån där och Incorna går ofta runt 1000-lappen.

Tackar för hjälpen! Ungefär som jag själv hade trott. Då blir det ingen affär :)

Ola C skrev:
Är det den gröna som ser ut så här [länk]

Brukar väl gå runt 1000-2000 på blocket, auktionen ovan slutade med 1350.

Den grå vita ser lite stöddigare ut med större bord och annat anhåll [länk]

Ärligt talat vet jag inte vad de är värda, de är kinamaskiner med vad det innebär. Vissa kan man aldrig få fason på, andra kan fungera ganska bra efter lite mekande. Jag skulle nog inte byta min Inca mot en sån där och Incorna går ofta runt 1000-lappen.
Och det var jag som ropade hem den för 1350 ... plus någon slagavgift säkert.
Sågen har inte använts så mycket och jag passade på då den fanns i närheten av mig.
Till priset så skulle jag absolut inte lägga mer än vad jag gjorde. För pengen och vad som fanns i närheten just då var det ok men med lite mer erfarenhet så hade jag nog inte budat mer än 1000:- för den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.