Hej,
Jag skall nu gå in i momentet golvvärme för mitt 8m2 badrum som skall färdigställas.
Jag skall ha el golvvärme och har förstått att det skiljer mycket beroende på underlag/reglat m.m.
Jag har spånskiva lagd idag, och när jag kollade hur det var reglat under (enligt skruvraderna) så insåg jag att det var mycket oregelbundet...SE BILD.
Längs högra sidan kommer dusch, wc och badkar stå (där det är tätt reglat). På vänster sida bara handfat. Det är alltså bara en länga 60cm brett reglat....
Kan jag lägga golvvärme direkt på spånskivan utan att behöva gjuta eller liknande?
Några konkreta tips på bra lösningar???
Tack för er hjälp!
Jag skall nu gå in i momentet golvvärme för mitt 8m2 badrum som skall färdigställas.
Jag skall ha el golvvärme och har förstått att det skiljer mycket beroende på underlag/reglat m.m.
Jag har spånskiva lagd idag, och när jag kollade hur det var reglat under (enligt skruvraderna) så insåg jag att det var mycket oregelbundet...SE BILD.
Längs högra sidan kommer dusch, wc och badkar stå (där det är tätt reglat). På vänster sida bara handfat. Det är alltså bara en länga 60cm brett reglat....
Kan jag lägga golvvärme direkt på spånskivan utan att behöva gjuta eller liknande?
Några konkreta tips på bra lösningar???
Tack för er hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte lägga el direkt på spånplatta. Först golvgips överallt som primas. Därefter fint armeringsnät att fästa elvärmen i med små buntband eller limpistol t.ex. Sedan elektriker mäta elslinga hel. Därefter flytpackel med tillräckligt fall mot golvbrunn osv.
Produkter som diskuteras: "limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden