Hej,

Jag skall nu gå in i momentet golvvärme för mitt 8m2 badrum som skall färdigställas.
Jag skall ha el golvvärme och har förstått att det skiljer mycket beroende på underlag/reglat m.m.
Jag har spånskiva lagd idag, och när jag kollade hur det var reglat under (enligt skruvraderna) så insåg jag att det var mycket oregelbundet...SE BILD.
Längs högra sidan kommer dusch, wc och badkar stå (där det är tätt reglat). På vänster sida bara handfat. Det är alltså bara en länga 60cm brett reglat....
Kan jag lägga golvvärme direkt på spånskivan utan att behöva gjuta eller liknande?
Några konkreta tips på bra lösningar???

Tack för er hjälp! Golvreglar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte lägga el direkt på spånplatta. Först golvgips överallt som primas. Därefter fint armeringsnät att fästa elvärmen i med små buntband eller limpistol t.ex. Sedan elektriker mäta elslinga hel. Därefter flytpackel med tillräckligt fall mot golvbrunn osv.

Hur är det om man lägger värmefolie? Kan man lägga det direkt på gips, och sedan vinylmatta på?

Folie fungerar nog inte i badrum eftersom du måste gjuta in det... Du ska ju ändå ha flytspackel för fallet så då är det ju bäst att följa de vanliga rutinerna med armering och vanlig slinga?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.