Hej!

Vi är på g med ett nybygge och behöver lite smakråd ang braskaminen. Vilken tycker ni är snyggast, en vanlig braskamin eller en modernare murspis?

Tack på förhand!

SWWqB.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

SSSS
kamin tycker jag

En murad hela vägen upp till tak, blir så naket annars.

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Tack för era svar! Då står det 1-1 än så länge :)

Den som ger mest insyn till elden. Tänk också på eldstadens höjd i för hållande till tänkt möblering.

Hemmakatten
Röstar helt klart för en murad öppen spis, murad rakt upp i samma bredd. Med en öppen spis kan du elda från tidiga mysiga frukosten till kvällens sista glas vin utan att det blir för varmt. Du ser och upplever elden, hör sprakandet och känner doften. Med en braskamin kan du lägga in en eller två vedinlägg, sedan är det för varmt i rummet.

Så frågan är om ni vill ha en mysbrasa eller en uppvärmnimgsapparat

• Gilla
arneri68
  • Laddar…
Röstar på murspis.

Tack för era svar! Verkar som att murspisen har ett litet övertag just nu! :)

Ok!
Äntligen hemma från jobbet! Nu har jag ritat in en murspis hela vägen upp. Är det något sådant som ni tänkt er? :)

coasW.jpg
Skapa konto

Snyggt, fast ännu snyggare om du frågar mig med tex målad putsat yta, tex grå eller med kakel/klinker på :)

D
Röstar på kamin. Miljövänligare och mer användbart för uppvärmning. Vi har ett välisolerat hus men kan ändå ha igång kaminen hela nyårskvällen, blir bara lagom varmt och mysigt...

edit: Fast om det var en ren smakfråga om vad som var snyggast, så gillade jag den sista bilden bäst.

Redigerat av moderator:
det var inget

Redigerat:
Jonatan79 skrev:
Snyggt, fast ännu snyggare om du frågar mig med tex målad putsat yta, tex grå eller med kakel/klinker på :)
Aha, kanske nåt åt det här hållet? :)

8E9ii.jpg
Skapa konto

• Gilla
Ögonfröjd
  • Laddar…
Vitt kakel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.