2 670 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hjälp med rör under diskhon
Har fått stopp i det vänstra röret svagt lutande röret(se bild) efter diskhon, ligger förmodligen en massa gammalt gegg i röret, hur demonterar man lättast, måste man lossa nere vid vattenlåset eller hur får man loss röret från t-anslutningen. Har ingen möjlighet att själv försöka pga att jag gjort mig illa i ryggen, men sambon vill försöka om hon får reda på var och hur man lossar.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Jag har inte exakt den där modellen, men det brukar vara relativt enkelt att skruva isär alla delarna och sen rengöra i t ex dusch eller badkar. (Även när det inte är stopp är det bra att göra ibland för att undvika dålig lukt.) Håll lite koll efteråt bara så att det blev tätt igen.
Klicka här för att svara