G grahnen #1 Medlem · Norrbotten · 8 inlägg 2 feb 2009 18:58 grahnen Medlem Norrbotten 8 inlägg 2 feb 2009 18:58 #1 någon som vet om det finns en förhöjningsring till denna brunn som är godkänd att använda eller måste jag byta till en nyare golvbrunn ?
någon som vet om det finns en förhöjningsring till denna brunn som är godkänd att använda eller måste jag byta till en nyare golvbrunn ?
L lordvvs #2 Medlem · superlänet · 109 inlägg 2 feb 2009 19:17 lordvvs Medlem superlänet 109 inlägg 2 feb 2009 19:17 #2 byt brunn, låter knasigt att spara en så gammal, o ska du ändå köra förhöjnings ring så limma en som passar någolunda med pl-400
byt brunn, låter knasigt att spara en så gammal, o ska du ändå köra förhöjnings ring så limma en som passar någolunda med pl-400
G grahnen #3 Medlem · Norrbotten · 8 inlägg 2 feb 2009 19:36 grahnen Medlem Norrbotten 8 inlägg 2 feb 2009 19:36 #3 alltså brunnen är inte från -75 utan den heter Alfa -75, skulle kunna tänka mej att den är från 90 - 91
alltså brunnen är inte från -75 utan den heter Alfa -75, skulle kunna tänka mej att den är från 90 - 91
G grahnen #4 Medlem · Norrbotten · 8 inlägg 2 feb 2009 19:58 grahnen Medlem Norrbotten 8 inlägg 2 feb 2009 19:58 #4 Antar att det bara är vattenlåset som heter Alfa -75 såhär ser brunnen ut utan vattenlås:
Cheever #5 Medlem · Sthlm · 306 inlägg 2 feb 2009 20:03 Cheever Medlem Sthlm 306 inlägg 2 feb 2009 20:03 #5 Det är samma mått på en ny brunn, dom är 150mm så det borde funka. (Om det mot förmodan är någon som inte vet vad detta är så är det en Alfa 75...)
Det är samma mått på en ny brunn, dom är 150mm så det borde funka. (Om det mot förmodan är någon som inte vet vad detta är så är det en Alfa 75...)
L LAN #6 Medlem · Skåne · 39 inlägg 19 nov 2009 09:39 LAN Medlem Skåne 39 inlägg 19 nov 2009 09:39 #6 grahnen skrev: Antar att det bara är vattenlåset som heter Alfa -75 såhär ser brunnen ut utan vattenlås: [bild] Hittade du någon förhöjningsring till brunnen? Sitter i samma sits som du! Väldigt tacksam för hjälp!!
grahnen skrev: Antar att det bara är vattenlåset som heter Alfa -75 såhär ser brunnen ut utan vattenlås: [bild] Hittade du någon förhöjningsring till brunnen? Sitter i samma sits som du! Väldigt tacksam för hjälp!!
L LAN #7 Medlem · Skåne · 39 inlägg 14 sep 2010 20:40 LAN Medlem Skåne 39 inlägg 14 sep 2010 20:40 #7 Hej nej, den skulle bytas för att följa gällande regler.